Anbefalte innlegg

Hei

Har knirking i forstillingen etter demperbyttet...

Har og byttet fjærbenslagret og det ble litt bedre men knirker enda litt..

Men har også en mistanke om at den gummi delen toppen av fjæren går inn i har endel av skylden og, hvor lenge vil det hjelpe og smøre inn gease på den eller forsvinner det etter en uke?

Noen som har andre tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke ut som det er multilinken, men fk-autoparts har et sett til 4600kr - 10% rabatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en stygg anelse om at det er den gummi delen som fjæra går opp i som knirker som faen, er dette en del som må byttes sånn som fjærbenslagre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjærbeinslager heter dette etter hva jeg vet.. kanskje ikke demperen sitter ordentlig festa i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjærbeinslager heter dette etter hva jeg vet.. kanskje ikke demperen sitter ordentlig festa i denne?

Er en gummidel som fjæra sitter i å fjærbenslagret sitter på toppen av demperen..

Er denne gummidelen som jeg tror er synderen, da denne hadde identisk lyd under monteringen av fjæren også..

Men fatter ikke hvordan denne kan bevege seg da den sitter rimelig godt fast pga fjæra som presser den opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det komment "banke" lyder når jeg treffer humper, samt noe knirking.. kan jeg ta noe silikonbasert "olje" å kline på dritten så det holder kjæft?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme knirking på min.. Har nye armer da de som satt der har gått 150k km, uten noe problem... Men kom 1mnd etter jeg monterte alt nytt, og så igjennom alt, da var det nedre fremmre bærearm som hadde tørka i kula. Gummien hadde sluppet i vulkingen mot metallet på ca 5mm lengde, og bytta den ble det borte.. Knirka som fa...!! hørtes helt for ferdelig ut, men nå er det i orden.. hvis du har fått klonkelyd også, så er det sikkert noe av det samme. jeg smørte mitt, og det holdt i en dag, prøvde alt.. men fikk igjen ny arm der jeg hadde kjøpt det komplette settet, så ble bytta.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lenge hatt den klunkelyden når jeg kjører i humpedumper, har byttet hele forstillingen nu, men har enda den lyden! er det fordi at bilen er såpass stiv å jeg bare har 35 profil på dekkene?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også klunkelyd. smørte inn topplageret med fett , klunkinga borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også klunkelyd. smørte inn topplageret med fett , klunkinga borte :)

Orka ikke å ta ut topplagret, er jo 4timers arbeid! jævla justerbare senkesett! :P

Løsningen ble: lar lyden være der! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.