Plassering av temp.føler for kjølevann på -99 A6 2.8

Anbefalte innlegg

Som tittel tilsier, noen som kjapt kan gi en liten pekepinne på hvor temp.føleren for kjølevannet er plassert på min -99 Audi A6 2.8 (30V), motorkode ALG synes jeg å huske?

Har ikke hatt tid til å se etter selv ennå, og tenkte det var kjappest å gå "rett på sak" hvis man vet sånn omtrent hvor man skal begynne å lete :P For å få byttet denne så må man vel gjerne "angripe" saken fra undersiden av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er likt som på C4 med 2.8 30v (stort sett samme motor) sitter den i et rør bak venstre topp. (sett fra førersetet) Kommer greit til med dyp pipe og forlenger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute i garasjen en snartur nå nettopp og tok en snartitt, men kunne ikke se noe som lignet på noen temp.føler bak venstre topp : klø : Noen andre gode forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet å søkt litt, uten å finne noen direkte løsning. Men ser jo det at det gjerne er flere temp.følere på en slik motor, og jeg er ute etter plasseringen til den som gir signal til instrumentet/temp.måleren inne i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen flere forslag, eller som kan komme med en bekreftelse på hvor denne føleren sitter (eventuelt sjekke opp i "AKTE") :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være den på høyre side (sett fra førersetet), som går til instrument.

Den andre går til motorkontroll.

2,8-30v.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være den på høyre side (sett fra førersetet), som går til instrument.

Den andre går til motorkontroll.

Takk Rune :)

Det er den på høyresiden som sender signal til instrumentet ja, merket med nr. 3 på ditt vedlagte bilde.

For å finne ut dette så tok jeg turen til Bilsentrum i dag, og fikk se nøyaktig samme bilde som du har lagt ved. Den på venstresiden, merket med nr. 3a, var vistnok ikke på ALG-motoren ettersom de sa der (uten at jeg har sjekket opp om det stemmer).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.