Motorvarmer, slangevarmer? Hva er best

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Har vært i kontakt med mekonomen, ang motorvarmer. De sier at de ikke kan skaffe sånn motorvarmer, som jeg setter i bunnpanna, eller hvor den står, ihvertfall den varmer opp olja i bilen. Denne typen finnes ikke til Audi A4 1,8T sier de.

Men jeg kunne vist få slangevarmere, hva vil dette si? Er det veldig mye dårligere enn vanlig motorvarmer?

Er det noe jeg kan montere selv? Noe som er skadelig for motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sann.

Har vært i kontakt med mekonomen, ang motorvarmer. De sier at de ikke kan skaffe sånn motorvarmer, som jeg setter i bunnpanna, eller hvor den står, ihvertfall den varmer opp olja i bilen. Denne typen finnes ikke til Audi A4 1,8T sier de.

Men jeg kunne vist få slangevarmere, hva vil dette si? Er det veldig mye dårligere enn vanlig motorvarmer?

Er det noe jeg kan montere selv? Noe som er skadelig for motoren?

Jeg monterte slangevarmer til min 1.8t. Veldig enkelt da. Men den varmer nok ikke like godt som en blokkvarmer, men det finnes visst ikke til disse motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei fikk beskjed om at det ikke finnes til disse motorene selv jeg. Har du vært fornøyd med slangevarmeren din da?

Monterte du den selv? Er dette veldig vanskelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei fikk beskjed om at det ikke finnes til disse motorene selv jeg. Har du vært fornøyd med slangevarmeren din da?

Monterte du den selv? Er dette veldig vanskelig?

Er ganske fornøyd med den, der jeg bodde før hadde jeg gratis strøm til motorvarmer, så da sto den i hele natta, da brant elementet seg, noe som slangevarmere vistnok gjør mye lettere. Byttet mitt element nå i vinter ute i -25 grader!

Men den er veldig enkel å montere da.

Hva slags pris har du fått, merket at det varierte VELDIG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, så hvis jeg brenner elementet, så går ikke dette utover motoren? Er ikke noe annet i bilen som ryker av den grunn?

Så det jeg trenger er:

Slangevarmer og

Kabelsett

og kanskje

Kupevarmer og

Forgreningssett

Hvis jeg vil ha varm kupè

Slangevarmer kr 1148,-

Kabelsett kr 569,-

Kupevarmer kr 850,- 1350w

Forgreningssett kr 825,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, så hvis jeg brenner elementet, så går ikke dette utover motoren? Er ikke noe annet i bilen som ryker av den grunn?

Så det jeg trenger er:

Slangevarmer og

Kabelsett

og kanskje

Kupevarmer og

Forgreningssett

Hvis jeg vil ha varm kupè

Det er kun elementet som slutter å virke, bruker tidsur på min nå. Jeg har også kupevarmer på min.

Sjekk pris på motorvarmerelementet på Møller, der kostet det ca 800 kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, motorvernelementer, er det det samme som slangevarmer? eller kupèvarmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, motorvernelementer, er det det samme som slangevarmer? eller kupèvarmer?

Ja, selve varmeelementet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe jeg må ha i tillegg? eller trenger jeg egentlig kun slangevarmer og kabelsett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe jeg må ha i tillegg? eller trenger jeg egentlig kun slangevarmer og kabelsett?

Til motorvarmeren følger det med noen festestag, klemmer og slanger som du trenger.

Så trenger du kabelsettet. T-skjøt og kabel + kontakt og kupevarmer hvis du vil ha det da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jeg kan altså kjøpe slangevarmeren, kabelsettet, forgreningssett og kupèvarmer? Da har jeg full pakke?

Trur du jeg klarer å montere slangevarmeren selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jeg kan altså kjøpe slangevarmeren, kabelsettet, forgreningssett og kupèvarmer? Da har jeg full pakke?

Trur du jeg klarer å montere slangevarmeren selv?

Da har du full pakke ja. Jeg hadde ikke noe problem med å montere mitt, Er det AEB du har?

Vet at på noen av de andre motorkodene er det med en ventil som skal monteres sammen med slangene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB jeg har ja..

Da skal jeg nok få kjøpt meg noe sånt noe ja. Kan jeg evt kjøpe kupèvarmeren og forgreningssettet siden? Og ettermontere dette på bilen seinere. Lite med peng akkurat nå.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB jeg har ja..

Da skal jeg nok få kjøpt meg noe sånt noe ja. Kan jeg evt kjøpe kupèvarmeren og forgreningssettet siden? Og ettermontere dette på bilen seinere. Lite med peng akkurat nå.. hehe

Ja, holder egentlig med motorvarmeren. Jeg monterte kupevarmer pga bilen ikke skulle være så kald når jeg kjørte ungen i bhg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, da takker jeg for all hjelp Dag. Du har vært til stor hjelp =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, da takker jeg for all hjelp Dag. Du har vært til stor hjelp =)

Flott, gi beskjed om du ikke får det til, så kan jeg ta noen bilder hvordan min er montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk for det.. Kan godt hende jeg skjønner det når jeg ser hvordan ting ser ut, hehe. For det er ingen nettside med koblingsskjema el?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk for det.. Kan godt hende jeg skjønner det når jeg ser hvordan ting ser ut, hehe. For det er ingen nettside med koblingsskjema el?

Vet ikke, men det følger med monteringsanvisning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var slangevarmer og kabelsett bestilt, får det til lørdag, kom på 1500kr på mekonomen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte slangevarmer til min 1.8t. Veldig enkelt da. Men den varmer nok ikke like godt som en blokkvarmer, men det finnes visst ikke til disse motorene.

Visst kan du få blokkvarmer til 1.8T. Jeg fikk installert DEFA sin hos Møller i deres høstkampanje i fjor. Funker til tusen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst kan du få blokkvarmer til 1.8T. Jeg fikk installert DEFA sin hos Møller i deres høstkampanje i fjor. Funker til tusen.

Fikk du det? Jeg var og kjøpte ny på møller for noen uker siden, da sa de fortsatt at det var kun slangevarmer til min bil, var Defa det også.

Edit: Var inne på DEFA sine sider og så nå, det finnes kun slangevarmer til AEB i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare si at igår føre jeg skulle ned å hente slangevarmeren på mekonomen, så oppdaget jeg oppe i hjørnet i motoren at det satt en DEFA kontakt. Kjørte derfor ned på mekonomen og fikk de til å se på det.. Og vips der satt det en DEFA slangevarmer på bilen ifra før, eneste jeg da måtte gjøre var å koble pluggen om og få lagt den inn i fangeren foran, så jeg slipper å åpne panseret hver gang.

Så måtte jeg kjøpe den kabelen som det er støpsel i ene enden, og sånn kobling med 3pigger i andre enden.. Så da ble det en billig affære likevel =) hehe

Takk til Dag Mæhlum som ville hjelpe meg med mont =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare si at igår føre jeg skulle ned å hente slangevarmeren på mekonomen, så oppdaget jeg oppe i hjørnet i motoren at det satt en DEFA kontakt. Kjørte derfor ned på mekonomen og fikk de til å se på det.. Og vips der satt det en DEFA slangevarmer på bilen ifra før, eneste jeg da måtte gjøre var å koble pluggen om og få lagt den inn i fangeren foran, så jeg slipper å åpne panseret hver gang.

Så måtte jeg kjøpe den kabelen som det er støpsel i ene enden, og sånn kobling med 3pigger i andre enden.. Så da ble det en billig affære likevel =) hehe

Takk til Dag Mæhlum som ville hjelpe meg med mont =)

Haha, enklere blir det ikke. :)

Har du sjekket så den virker da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sjekket at den virker, osv.. Så det er bra.. Kunne ikke bli enklere da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du det? Jeg var og kjøpte ny på møller for noen uker siden, da sa de fortsatt at det var kun slangevarmer til min bil, var Defa det også.

Edit: Var inne på DEFA sine sider og så nå, det finnes kun slangevarmer til AEB i hvertfall.

Jeg har null peiling på å skru selv så derfor hoppet jeg på høstkampanjen til Møller med Defa motorvarmer og kupevarmer med installasjon til noe og 3000 kr. Spurte de da om det var blokk- eller slangevarmer i tilbudet og de bekreftet at det er blokkvarmer. Dessuten når jeg tar en titt nedi motorrommet nå så ser det vitterlig ut som elementet er satt rett på blokka uten at jeg helt vet hva jeg snakker om. Så det er nok blokkvarmer i min A4 B6 ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.