#1 Skrevet Januar 28, 2010 Hei. Fikk lest av feilkode på bilen idag siden den har vært litt merkelig i det siste. Jeg har jo det typiske syndromet at bilen mister all kraft under pådrag, og jeg må skru av tenninga for at den skal bli bra igjen. Bilen er en 2000 VW Bora 1.9tdi 4-Motion 115hk PD. Feilkoden i følge Rosstech Wikipedia : 17958/P1550/005456 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Control Deviation Possible Symptoms Irregular behaviour Reduced power output Limp mode Possible Causes Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Turbocharger defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Charge Pressure Control Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check turbocharger Jeg vet jo at det kan være flere ting som forårsaker dette. Men N75 ventil er skiftet for 6 måneder siden, da ble også VNT-aktuator byttet. Jeg er ikke sikker på hvor bra kvalitet det var på den nye aktuatoren, siden det var forrige eier som gjor det. Bilen er jo gått 215 000 på det jeg mistenker er original turbo. Så jeg tror det er den som har tatt kveld. Mitt spørsmål er egentlig, hva er den mest vanlige/sannsynlige grunnen til at jeg får denne feilkoden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2010 hey dette står i autohidden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2010 hey dette står i autohidden [ATTACH]138850[/ATTACH] Har tilgang på autohidden jeg og. Det du har skrevet er det samme som jeg har skrevet i mitt inlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2010 Akkurat samme feilen fikk jeg på min Passat 02 130tdi, samme feilkode også. Etter og ha logget og sjekket litt i vagcom fant vi ut at bilen trudde at den ladet fult ved pådrag og tomgang når feilen oppstod og over verdien den skulle, byttet da manifold trykksensoren som sitter på IC røret inn til innsug. Ble gullende god, ikke hatt 1 feilslag siden August 09. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2010 hehe gadd ikke les alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2010 Akkurat samme feilen fikk jeg på min Passat 02 130tdi, samme feilkode også.Etter og ha logget og sjekket litt i vagcom fant vi ut at bilen trudde at den ladet fult ved pådrag og tomgang når feilen oppstod og over verdien den skulle, byttet da manifold trykksensoren som sitter på IC røret inn til innsug. Ble gullende god, ikke hatt 1 feilslag siden August 09. er det mulig å måle om denne er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2010 er det mulig å måle om denne er gåen? Bruk VAGCOM, og inn på motor og måleblokk verdi 11. Der ser du skal verdi og er verdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2010 Da har jeg gått over alle vakum og trykkslanger, og de så bra ut. Har sjekka at aktuator på turbo holder på vakum og at staget kan bevege seg uten problemer. Så da tror jeg at turboen ikke er gåen, så da må det vel være en sensor e.l som det er feil på. N75 er byttet for 6 mndr siden. Hva er igjen? Manifold trykksensor og luftmassemåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2010 Da har jeg gått over alle vakum og trykkslanger, og de så bra ut.Har sjekka at aktuator på turbo holder på vakum og at staget kan bevege seg uten problemer. Så da tror jeg at turboen ikke er gåen, så da må det vel være en sensor e.l som det er feil på. N75 er byttet for 6 mndr siden. Hva er igjen? Manifold trykksensor og luftmassemåler? Gjorde akkurat samme prossesen med passaten, sjekket alt av vakum, og at staget på turboen holdt seg oppe, og gikk fint og ikke hang. Kjøpte manifold trykk sensor og da var alt i skjønneste orden Det er mitt tips som jeg har på innerlomma, tipper det gjør susen. Denne får du handlet hos MECA, hvis du har en butikk i nærheten av deg du har også rabatt der gjennom klubben (hilsen meca ansatt...) hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2010 Gjorde akkurat samme prossesen med passaten, sjekket alt av vakum, og at staget på turboen holdt seg oppe, og gikk fint og ikke hang.Kjøpte manifold trykk sensor og da var alt i skjønneste orden Det er mitt tips som jeg har på innerlomma, tipper det gjør susen. Denne får du handlet hos MECA, hvis du har en butikk i nærheten av deg du har også rabatt der gjennom klubben (hilsen meca ansatt...) hehe.. Hmmm, kanskje det. Husker du sånn ca hva den koster? Huff, jeg kan jo ikke dra bort til fienden og handle (hilsen Mekonomen-ansatt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2010 Hmmm, kanskje det. Husker du sånn ca hva den koster? Huff, jeg kan jo ikke dra bort til fienden og handle (hilsen Mekonomen-ansatt) Nei husker ikke veiledende pris nei...haha! Men dere Mekonomen folk fikser vel bosch deler dere også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 30, 2010 Nei husker ikke veiledende pris nei...haha! Men dere Mekonomen folk fikser vel bosch deler dere også? Hehe, pris er relativt. Joda, hadde bare ikke akkurat den delen fra mekonomen. Blir vel Hellanor eller Sørensen og Balchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 30, 2010 Hehe, pris er relativt. Joda, hadde bare ikke akkurat den delen fra mekonomen. Blir vel Hellanor eller Sørensen og Balchen. Hehe.. eller meca, vi har den på lager Husk kom med tilbakemld, på åssen det gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 25, 2010 Da har jeg sjekket bilen med Vag-Com. Jeg fant ikke noen stor differanse på turbotrykket, men det jeg så var at verdien fra MAF vandret og var både over og under det som det stod at den skulle være, og den var 2-300 over og under det den skulle være. Så jeg lurer, siden det ikke var differanse på turbotrykket, men MAF-verdien, kan luftmengdemåleren være synderen hos meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2010 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...