Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg sånn air filter cleaning kit på bilextra idag. Det var to flasker, eller en flaske og en spray boks. Forsto det slik at den flaska var til å tømme over filteret, for så å skylle, og la det tørke. Men når vet jeg når det er rent? Ser jeg dette??

Og når jeg skal spraye det inn med olje, hvor mye olje skal sprayes på? Skal det sprayes utvendig og innvendig, eller bare utvendig??

Håper noen kan hjelpe meg med dette, aldri vært borti slikt før.

Tenkte å gjøre dette i helga, og lurte da på, når jeg skrur av powerfilteret på bilen, kan jeg bare koble det av det røret, har ikke noe å si at det står åpent? Eller bør jeg tette det med noe så lenge. Da mener jeg det røret som blir åpent når powerfilteret blir skrudd av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, vet ikke helt hvilket filter du har, men jeg hadde et k&n filter. Kjøpte med et rensekitt hvor man først skyllte filteret ( fra innsiden og ut alltid) . Så påføre rensemiddelet på innsiden, for så å skylle det igjen etter en stund (fra innsiden). Videre skulle det tørke til det var tørt. Oljen påføres på utsiden (hvis du ikke kommer til fra innsiden, men minimalt slik at du akkurat ser at det trekkes inn over hele filteret.

Om det kan stå åpent spørs jo helt på hvor bilen din står, inne i en garasje, eller ut?

Ville lagt for en klut eller noe lignende imes det var demontert, gjør det selv.

Håper dette hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skrudd av filteret nå. har kjøpt rense kit også.. Der hvor filteret er montert sitter det en sånn grill på en måte, sånn med små ruter på.. Denne skal ikke taes av? Er kun filteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel MAF sensoren, regner med at det er en svart boks med en ledning til.

Skal normanlt ikke trenge og gjøre noe med den, men vet av erfaring at oljefilter som k&n; har en tendens til å legge en oljefilm på selve MAF sensoren. Dette kan føre til litt redusert aks, men har bare vert bortig dette på tdi'er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det stemmer.. MAF sensor det altså, da vet jeg det. stemmer med forklaringa di.. Jeg Behøver altså ikke gjøre noe med denne? Kan bare stå som den gjør? Jeg tok av selve filteret jeg.. Og holder nå på å vaske dette..

Hvordan sjekker jeg evt over MAF sensoren da?

Er det noe vits?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kan bare sitte der så lenge bilen ikke begynner og tulle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tdi jeg stort sett har holdt på med. Der tar det ikke lang tid før ytelsen vil avta. Jeg merket stor forskjell etter et halvt år med k&n filter. Måten man tester dette er å koble fra MAF sensoren, for så å kjøre seg en liten tur. (tror en bensinbil skal fungere like greit uten MAF, vet at diesel gjør. Anbefalles ikke å kjøre uten MAF over tid, da dette kan føre til økt forbruk) Hvis man merker at bilen drar bedre uten MAF er den "gåen". Skriver dette i hermetegn, fordi man kan enten kjøpe ny som koster litt, eller gjøre som jeg. Åpnet den og tok ut selve sensoren som er montert med to skruer på selve huset. Spryet elektronikkrens på selve sensoren, et tips jeg fikk fra TDIClub.com. Det er vist ingen garanti for at den blir bra, men det verste som kan skje, er at man må kjøpe ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, takk for hjelpen =) Nå står filteret til tørk. I morra tenkte jeg å spraye det utvendig meg olje, sto på bruksanvisningen at det skulle kun sprayes på utsiden.

Så blir det oljefilter og bensinfilter skift i morra, og olje skift =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tdi jeg stort sett har holdt på med. Der tar det ikke lang tid før ytelsen vil avta. Jeg merket stor forskjell etter et halvt år med k&n filter. Måten man tester dette er å koble fra MAF sensoren, for så å kjøre seg en liten tur. (tror en bensinbil skal fungere like greit uten MAF, vet at diesel gjør. Anbefalles ikke å kjøre uten MAF over tid, da dette kan føre til økt forbruk) Hvis man merker at bilen drar bedre uten MAF er den "gåen". Skriver dette i hermetegn, fordi man kan enten kjøpe ny som koster litt, eller gjøre som jeg. Åpnet den og tok ut selve sensoren som er montert med to skruer på selve huset. Spryet elektronikkrens på selve sensoren, et tips jeg fikk fra TDIClub.com. Det er vist ingen garanti for at den blir bra, men det verste som kan skje, er at man må kjøpe ny.

Har ikke merket noe tull med bilen, så regner med at det går bra uten å gjøre noe med den. Men da vet jeg hva det kan være hvis det skulle bli noe sånt med bilen endag.. Er ikke farlig å kjøre med den hvis det legger seg oljefilm på selve MAF sensoren heller vel?

Powerfilteret jeg har står det BSR på i enden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, vet bare selv at jeg aldri mer skal ha oljefilter. Fører til mer styr en nytte, Flere tester har vist at et rent pappfilter strømmer bedre en oljefilter men men... Ungdommen liker vel lyden:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke farlig å kjøre med dårlig MAF, fører vel bare til litt redusert effekt og litt økt forbruk.

MAF sensorens oppgave er å sjekke hvor mye luft motoren får, slik at den vet hvor mye drivstoff den kan gi, og få god forbrenning. En dårlig MAF lurer motoren til å tro at den får mindre luft bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, da vet vi det. Takker mye for nyttig info. Summen jeg betalte for medlemsskapet i denne klubben er verdt hver eneste krone. Så mye nyttig info, og flinke folk til å forklare. Toppers..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sprayet olje på filteret, sprayet litt innifilteret også, men ikke så mye, ettersom jeg ikke kom til så veldig inni det.

Nå har jeg sprayet sånn at jeg ser det er olje på utsiden, tar jeg på det, så får jeg litt olje på fingeren. Da skal det være greit spraya det da vel??

Kan jeg evt tørke pent over med papir på utsiden av filteret, for å få bort evt for mye olje?

Skal ned å montere det nu straks...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.