#1 Skrevet Januar 28, 2010 (endret) Sliter med for lite trykk, kjører med ca 0,5 bar med chippet motor, Leter da etter vaccum lekasje i første omgang, å har prøvd å trykksatt systemet. men trykksetter hele veivhuset, så det begynner å lekke ved oljelokket. er det noe som er ødlagt? som pcv ventilen (usikker på om den heter det) den runde som sitter røret til turboen. som går til veivhusventilasjoen på blokk eller er det normalt, og jeg må blokke av denne ved å sette inn blindpropp. lest en del veiledere på nette å ingen har nevnt dette som noe problem eller betyr det at motor er så slitt at det går forbi stempelringer? motor har gått 240 k. lagt merke til at det ryker litt hvit røyk ved oppstart til den blir varm, mulig dette bare er vanndamp men et annet spørsmål: Har prøvd å fysisk fjerne n75 fjerne slangen til wg) å får ikke mer trykk en 0,7 og limp mode rett etter. Burde ikke turboen ivertfall gi 1,2 bar på peak ? eller får jeg ikke mer trykk pga ecu retaderer tenninga ? Turboen er bytta for ikke lenge siden, da den gamle hadde løst wg lokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2010 Plugge slangen under innsuget som går til veivhusventilasjonen da, evt bytte ut denne enveisventilen som står der med en som er tett, vil heller tro at denne er lekk enn at ringene i motoren er sååå slitt... Når du har elimenert evt lekkasjer så kan du begynne å justere opp trykket, å kompensere med mer trykk fordi noe lekker er ikke en smart løsning:p Hvor mye trykk skal chippen lade til? vanlig ville vel være et sted mellom 1.3 og 1.5bar alt etter oppsett og fabrikat... Prøv med en annen N75, evt bytt denne ut med manuell boostcontroller, men da bør du ha et høyere grunntrykk på wastegaten enn 0.5bar, evt strammere fjær og justere i toppen av wastegate... evt så kan jo bare turboen din være temmelig sliten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2010 da får jeg prøve det ;D chippen skulle være god for 1,1 - 1,2 er det en måte å justere wg på uten å ta den av ? Turbo er byttet, å den virket bra, men kan være wastegaten som evt er slapp på denne turboen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2010 Jeg har også problemer med enveisventil i veivhusvent. Bytta den med en ny fra Møller, men den og holder ikke 100% tett... Skal den ikke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2010 enveisventilen ska holde tett ja... Wastegaten kan justeres i toppen, er en umbrakoskrue under et lite lokk i senter. Pille av dette og justere seg forsiktig frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...