#1 Skrevet Januar 28, 2010 Hei, jeg har en 2002 a4 1,9 tdi, hvor jeg sliter litt med varmen i varmeaparet. Bilen bruker veldig kort tid på å få det man kan kalde for litt varm luft ut av varmeaparatet, men motoren blir aldri skikkelig varm nå på vinteren. Dette er uansett hvor langt jeg kjører. Tempen ligger i snitt på litt over 50 normalt, og ca 70 hvis jeg kjører friskt, men så går den ned igjen. Dette er etter at jeg har satt en plate foran radioatoren, ble ikke mye forskjell av platen, bare litt varmere ved legere pådrag. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Har også lagt merke til at bilen har en mekanisk radiatorvifte og en elektrisk. Den elektriske viften går aldri, mens den mekaniske går hele tiden. Noen som vet om jeg lett kan kvitte meg med den mekaniske viften? ser for meg at det kan være litt styr med tanke på reima. Sliter ikke akkurat med overopphetet motor på sommeren... På forhånd takk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2010 Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2010 Du har ikkje vurdert å prøve å skifte termostaten din da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2010 Se bort i fra viftene, den mekaniske er kjølinga til radiator osv.. den elektriske er garantert til AC om du har dette. Prøv som jørn sier og sjekk termostaten, kan være denne som ikke åpner ordentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2010 Begge viftene dekker hele greia, og termostaten er ny... Andre forsalg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2010 Begge viftene dekker hele greia, og termostaten er ny... Andre forsalg? At termostaten er ny er ingen garanti for at det ikke kan være feil på den:) Byttet termostat i sommer, men nå har motoren alle symptomer på defekt termostat, skal skiftes ved første mulighet. Ta ut termostaten å kok den i en kasserolle, se om den både åpner å lukker som den skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2010 putt ett steketermometer ilag med da ser du hvor varmt det er før den åpner, skal ligge rundt 87 grader. Står også skrevet på termostaten. Hadde hadde samme problem som deg, byttet termostaten og alt var i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...