Høyde på ubelastet framfjær '91 Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Hei. Driver og overhaler forstillinga på en '91 Audi 100 C4. Bilen er visstnok senket og jeg lurer på hvor mye. Har plukket av begge fjærbeina og funnet at framfjærene er ca. 31.5 cm i lengde når de er plukket av bilen og fjærbeinet og er helt ubelastet.

Fjærene er svarte og det står "72318/FRONT" skrevet i gult på en av vindingene. Skriften er synlig opp/ned når fjæra er montert på bilen.

Er det noen som ut fra dette kan fortelle meg hvor mye bilen er senket?

Hvis noen i tillegg kunne svare på hva slags fjær dette er og hvor jeg får tak i papirer for å godkjenne dette hadde det vært helt topp.

Kan godt slenge opp et bilde av fjæra, men vet ikke hvor mye det hjelper.

Håper på svar, mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av fjæra:

image422b.th.jpg

image425a.th.jpg

image427c.th.jpg

image426z.th.jpg

image431.th.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Sorte fjærer, men både H&R, Koni og Eibach er ivrige på å slenge på logoen sin, og 'front' tilsier vel at det er et engelsk eller amerikansk sett (tyskerne driter vanligvis i oss utenfor når det kommer til å skrive forståelig.. :P) og det femsifrede nummeret stemmer dårlig med de merkene jeg kommer på..

Fprøvrig sier ikke ubelastede fjærer stort om høyden dessverre, men skal jeg tippe senker de vel 3-4 cm. (som 'alle' andre sett..) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Da vet jeg litt mer... er klar over at det ikke er lett å finne eksakt merke og modell på disse, men tenkte det var verdt en post.

mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.