#1 Skrevet Januar 29, 2010 Hei! Skal nå snart bestille meg komplett simons sportsystem til min 2002 mod A4 avant 1.8tq. Det ser ut på tegningene på hjemmesiden til simmons at eksosanlegget kun går til flexi delen, å ikke helt opp til cat'en. http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/044DH4R%20Avgassystem%20Audi%20A4%201.8T%20sportsystem%20sport%20performance%20exhaust%20sportauspuff.htm Noen som vet noe om dette anlegget, har prøvd det eller vært med å montere dette som kan gi meg litt mere info? Hvis det går kun til flexi delen så skal jeg lage med egen downpipe i 3" eller 2.5". Lurer da på om det går an å bruke den orginale flensen (på den orginale downpipen) som går inn på cat'en uten at det blir for mye styr? Eller er det enklest å kjøpe ny flens (isåfall hvor?)? Alle svar mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2010 bumpetibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2010 Ny flens er vanskelig å oppdrive tror jeg. Går an å kutte av, men flensen går rett i fleksirøret uten særlig mellomrom. Men du kan jo drite i flensen og sveise det nye fast i katten, det er godt med rør i forkant til å gjøre dette på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2010 Kjøp ferdig downpipe i 2.5" i fra Milltek (FMS),koster ca 2-2500kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2010 Flexi delen av downpipen min er et godt stykke fra flensen, så får prøve å kappe den av å sveise på større rør:) Miltek blir ikke aktuellt, kjøper ikke en meter rør til 2-2500,- Kan sveise selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2010 har eksosen der selv, å har bare posetivt å si om det, bråker ikke å ser bra ut etter 3år no. har kunna bråket litt mer etter min smak. men er ikke alle som vil ha det heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2010 har eksosen der selv, å har bare posetivt å si om det, bråker ikke å ser bra ut etter 3år no. har kunna bråket litt mer etter min smak. men er ikke alle som vil ha det heller.. Det er topp:) Skal liksom kunne bruke bilen uten å bruke hørselsværn å ørepropper i øra til ungen:P Hvordan gjorde du det med downpipen da? har du orginal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2010 Jeg fikk TIGa min selv i rustfritt. Kappa vekk flensen ut fra turbo,og glassblåste den..Varma den godt opp med propanbrenner før jeg MIGa dette sammens med resten av røra Flexirør har jeg ikke lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 2, 2010 Beklager! Var ikke meningen å villede deg der altså, jeg leste såklart feil, har B5 jeg vettu.. der er den eneste flexen mellom downpipe og cat, flensen er dønn oppi flexidelen. Men da er det jo bare å slå seg løs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 2, 2010 Jeg fikk TIGa min selv i rustfritt.Kappa vekk flensen ut fra turbo,og glassblåste den..Varma den godt opp med propanbrenner før jeg MIGa dette sammens med resten av røra Flexirør har jeg ikke lenger.. Da har vi en plan da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 2, 2010 Beklager! Var ikke meningen å villede deg der altså, jeg leste såklart feil, har B5 jeg vettu.. der er den eneste flexen mellom downpipe og cat, flensen er dønn oppi flexidelen. Men da er det jo bare å slå seg løs! Det går bra, fort gjort å lese feil noen ganger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...