KW V2 vs. FK Silverline vs. H&R Ultra Low

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk,

Skal senke en Golf V GT, men dette er ikke særlig lett da det finnes ørten forskjellige sett (Selvfølgelig). Har allikevel plukket ut noen sett som jeg kommer til å satse på [KWv2, FK Silverline, H&R UL]. Men da har det seg slik at disse settene er veldig forskjellige.

KW v2 for GT senker visstnok überlite (Front: 45mm, Bak: 35mm [regnet ut fra std. GT høyde {-15mm}]).

FK Silverline senker vel rundt 35mm til ~ 80mm etter hva jeg har forstått (regnet fra std. Golf 5's høyde).

H&R Ultra Low senker 35mm til ~ 75mm, også etter hva jeg har skjønt (regnet fra std. Golf 5's høyde).

Hva er erfaringen rundt disse forskjellige settene? Har shoppet noen 19", så kommer selvfølgelig til å senke den en del..

Litt småskeptisk til Kw v2 igrunn, da det senker relativt lite i forhold til pris. Dette er jo selvfølgelig et bra sett, men herre, fra 10mm - 35mm senking kaller ikke jeg coilover:-) Er GT-modellene sære kanskje?

Jeg er på ukjent terreng når det gjelder Golf V, så vet ikke så mye rundt dette. Har mye erfaringer fra Golf 2-3-4, men da skal det sies at coiloversettene man får til disse bilene senker mye likt. Eksempelvis er Golf IV sitt KW v2 ett av de settene som senker "lengst ned"... Så WTF har skjedd med Golf V GT?...

mvh,

Vegard & Silje

PS; Lest mye rundt lenkearmer for disse kassene, men aldri skjønt greia. Er det samme opplegget som med IV'ern? Dvs, at man må a) skaffe seg et annet stag eller b) kjøpe just. lenkearmer?.. Håper noen Golf V huer svarer :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkearmene følger med FK sine sett i hvertfall... Om du skal sammenligne KW 2 med FK så må du ikke sette inn Silverline men Silverline X som også har justerbare dempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkearmene følger med FK sine sett i hvertfall... Om du skal sammenligne KW 2 med FK så må du ikke sette inn Silverline men Silverline X som også har justerbare dempere.

Det er jeg klar over Håkon :D Men har et kw v2 på hånd til ~ samme pris som Silverline (altså ikke X versjonen), så derfor "sammenligner" jeg disse settene - blir litt urettferdig sammenligning, men tenker mest på antall cm kontra komfort o.l :-)

PS Håkon; Veit du om disse lenkearmene er å få kjøpt utenom settene til FK?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe problem. Mulig jeg har liggende også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lavt de senker som du har oppgitt i mm, er garantert så lavt TÜV-papirene gjelder. Senker selvfølgelig mer, men da ikke mulig å godkjenne.

H&R Ultra Low går mye lavere enn 75mm, noe som navnet tilsier - får jo også Ultra Ultra Low, om det skulle være av interesse også. Ikke kjørt så veldig mye med KW, men har kjørt mye med H&R (ikke Ultra Low) og FK Silverline (riktignok X) og jeg ville ha gått for H&R. Skift justerinsmutterene til noen i plast, og du har gewinde i mange år. Svarene er basert på egne erfaringer, og mine erfaringer er at H&R skal det mye til for å slå både ved aktiv kjøring og vanlig kjøring.

Edit: Bilde av H&R Ultra Low som er justert på det høyeste (riktignok en MK3, men poenget er det samme):

GEDC0621.jpg

GEDC0623.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lavt kan jeg skrive under på at H&R er helt greit å kjøre på. Det er dog vistnok noe stivere enn FK med Koni dempere som Mattis har. Jeg synes ikke mitt er spesielt stivt å kjøre med, akkurat passe. Men hva som er stivt og hva som er for stivt er jo rimelig individuelt.

H&R Ultra Lows i bunnen senket min Scirocco ca 100 mm foran (Golf 5 sett), ca 15 mm lavere enn FK i bunnen med hjelpefjører.

Det følger ikke med andre lenkearmer i h&R settet. Har en på min, men tror strengt tatt ikke at det er nødvendig.

Av en eller annen grunn har ikke KW settene mer gjenger enn hva godkjent senking tilsier. Dog har de nå begynt å lage med mer gjenger igjen. Scirocco har ved maks senking ( 55 mm) nå 50 mm gjenger igjen. Mulig de nyeste Golf 5/6 settene har det og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.