#1 Skrevet Januar 30, 2010 (endret) Jeg har en GOLF III 2.8 VR6 92 mod. Men den blåser ikke varmt under kjøring, å den ligger på 70 grader. Mens på tomgang ligger den på 90 grader som den skal, å det blåser varmt i varmeapparatet. Etter jeg la en papp plate forran radiatoren ligger den på 80 grader under kjøring. men det blåser fortsatt kaldt når jeg kjører. Har nylig byttet termostat på den for trodde kanskje det kunne være problemet. Men det hjalp lite. jeg har ikke luftet kjølesystemet etter termostat bytte. kan det ha noe og si:confused: Noen som har fremgansgsmåte på åssen jeg kommer til lufteskruen på radiatoren? må jeg av med hele fronten? har en liten misstanke om at varmeregisteret er gåent. men dette er vel vanskelig og bytte? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2010 prøv å luft du;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2010 sett bilen i en helling, og start den og klem på slangene til all luft er borte. og så satser vi på at du ikke har blanda blå og rød kjølevæske, den levrer og kan tette igjen små kanaler i varmeregister 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2010 sett bilen i en helling, og start den og klem på slangene til all luft er borte. og så satser vi på at du ikke har blanda blå og rød kjølevæske, den levrer og kan tette igjen små kanaler i varmeregister Da prøver jeg på det:) har ikke blandet rød og blå. bruker kun rød;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2010 termostat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2010 termostat? Har byttet termostat ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2010 sett bilen i en helling, og start den og klem på slangene til all luft er borte. og så satser vi på at du ikke har blanda blå og rød kjølevæske, den levrer og kan tette igjen små kanaler i varmeregister Med fronten ned eller opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2010 Enkelte av golfene har en tendens te å vær litt vriden med å få all luften ut fra systemet har jeg erfart mens andre bare er å starte uten lokket på så er det ok etter at bilen har gått sei ordentlig varm å kjølevesken har fått sirkulert godt i systemet. Når du skal lufte kjølesystemet er det altid greit å huske at det punkte du skal "lufte ut" på er det høgeste punkte ettersom det er den letteste veien for lufta å legge sei. Still bilen f.eks i en bakke eller på tur opp en rampe eller noe sånn, åpne lokket der du fyller kjølevesken å la motoren gå sei ordentlig varm. du kan også kjenne på slangene inn og ut på radiatoren om begge to blir varme etterhvert... Å som sagt det kan ta tid med enkelte biler! men stortsett hjelper det å få fronten på bilen opp. lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2010 Enkelte av golfene har en tendens te å vær litt vriden med å få all luften ut fra systemet har jeg erfart mens andre bare er å starte uten lokket på så er det ok etter at bilen har gått sei ordentlig varm å kjølevesken har fått sirkulert godt i systemet. Når du skal lufte kjølesystemet er det altid greit å huske at det punkte du skal "lufte ut" på er det høgeste punkte ettersom det er den letteste veien for lufta å legge sei. Still bilen f.eks i en bakke eller på tur opp en rampe eller noe sånn, åpne lokket der du fyller kjølevesken å la motoren gå sei ordentlig varm. du kan også kjenne på slangene inn og ut på radiatoren om begge to blir varme etterhvert... Å som sagt det kan ta tid med enkelte biler! men stortsett hjelper det å få fronten på bilen opp. lykke til:) Etter jeg hadde fyllt på kjølevæske lot jeg lokket være av å lot bilen bli varm så det sirkulerte godt igjennom. men da sto bilen rett. Så da skal jeg prøve og ha bilen i helling med fronten opp. Tusen takk:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...