Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 2008 touran exclusive, tenkte å begynne med en enkel oppgradering med nedre ramme i grill.

Noen som vet om R-line ramme passer rett inn? hvor kan en kjøpe denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R-line rammen skal passe rett inn ja. Men begge grillene til tåkelysene må byttes i samme slengen. Jeg forhørte meg ganske nøye med Møller om dette da jeg kjøpte en 07 Exc nettopp. For hele greia skal det bli rundt 1600 fra Møller, men det må lakkeres litt på den ene delen av tåkelysgrillene etter hva jeg ble fortalt. Jeg skal gjøre samme opplegg til våren så jeg mottar gjerne tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du den nedre rammen og grillene eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror, men ikke helt sikker, at den rammen er mattkrom og ikke helkrom som på Highline-grillen.

Usikker hvordan det blir. Vurderer det samme selv, men tror ikke jeg vil bytte hele frontgrillen. Blir dyrt, og muligens rart?

Tenker da på mattkrom hele midtre front, og blank krom på listene på sidene og i sidelister i fanger.

Noen som kjenner til dette? Hvordan det blir? Eller om den rammen også finnes i helkrom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nedre rammen er i matt krom ja. Men det synes ikke. Han jeg kjøpte Touranen hos (selgeren på Møller) hadde gjort det samme som jeg skal til med på en bil han hadde hatt. Så veldig bra ut. Jeg bestilte den nedre grillen og tåkelysgrillene på Møller i dag. Oppdaterer grillen til R-line til sommeren. Kona blir galen når jeg plent skal kjøpe alt på en gang...

 

Ta en titt på denne bilen som ligger på Finn: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20875934

Den har den kombinasjonen du beskriver Hans. Han har tilogmed satt på exclusive krom på sin R-Line.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker:)

 

Da bestiller jeg delene, så kan de lakke det når jeg får ny bakluke på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sikkert ikke vært så gale å lakke hele tåkelysgrillen i og med at jeg har svart bil. Den må jo lakkeres litt uansett så det er jo ikke noe forskjell. Må forskes på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sikkert ikke vært så gale å lakke hele tåkelysgrillen i og med at jeg har svart bil. Den må jo lakkeres litt uansett så det er jo ikke noe forskjell. Må forskes på.

 

Har også grublet litt på det. Vil også lakkere nedre del av fanger bak.

Blir jo bortimot tvillinger bilene våre hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd, da jeg lurer på et par ting ifm. R-linefronten på Touran.

 

Om man velger å bytte den nedre grillen til R-linegrill med matt kromkant, så må man samtidig bytte deksel og gitter foran tåkelysene?

 

Er det noen som kan hjelpe med de respektive delenumrene for en -07 Touran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en gammel tråd, da jeg lurer på et par ting ifm. R-linefronten på Touran.

 

Om man velger å bytte den nedre grillen til R-linegrill med matt kromkant, så må man samtidig bytte deksel og gitter foran tåkelysene?

 

Er det noen som kan hjelpe med de respektive delenumrene for en -07 Touran?

 

Det holder at du bytter kun midt grillen, men personlig synes jeg det ser vesentlig bedre ut med å bytte dekslene på siden også, da disse er lakkerte på R-line. På sidene vil du da få riller som sitter lengre inn mot bilen. Selv har jeg svart bil, men på andre farger vil dette komme mye bedre frem.

Jeg legger ut delenummerne til deg i dag ca klokka 16 jeg :) (Må vente til jeg kommer hjem)

 

Edit:

1T0 853 665 L GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 A 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 Q GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 A 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder at du bytter kun midt grillen, men personlig synes jeg det ser vesentlig bedre ut med å bytte dekslene på siden også, da disse er lakkerte på R-line. På sidene vil du da få riller som sitter lengre inn mot bilen. Selv har jeg svart bil, men på andre farger vil dette komme mye bedre frem.

Jeg legger ut delenummerne til deg i dag ca klokka 16 jeg :) (Må vente til jeg kommer hjem)

 

Edit:

1T0 853 665 L GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 A 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 Q GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 A 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

 

Supert! Tusen takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man derimot ikke vil ha matt krom "ramme" på den nedre grillen så bør man legge på svart folie.Eller av annen farge om man ønsker det.har prøvd å matte ned med syregrunning og lakkere,men skal kjøpe ny nå og få på folie isteden da dette er nok mer holdbart.Bare for å nevne det hvis noen har tanker om annet enn matt krom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man derimot ikke vil ha matt krom "ramme" på den nedre grillen så bør man legge på svart folie.Eller av annen farge om man ønsker det.har prøvd å matte ned med syregrunning og lakkere,men skal kjøpe ny nå og få på folie isteden da dette er nok mer holdbart.Bare for å nevne det hvis noen har tanker om annet enn matt krom.

 

Siden jeg har en Highline som utgangspunkt, så kunne jeg tenkt meg blank krom rammme.

 

Men, jeg ser at noen sier at man ikke merker stort til forskjellen mellom den blanke kromgrillen og den matte krom "ramma" på den nedre.

 

Time will show.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg har en Highline som utgangspunkt, så kunne jeg tenkt meg blank krom rammme.

 

Men, jeg ser at noen sier at man ikke merker stort til forskjellen mellom den blanke kromgrillen og den matte krom "ramma" på den nedre.

 

Time will show.

 

Si ifra om du kommer over blank chrome ramme? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder at du bytter kun midt grillen, men personlig synes jeg det ser vesentlig bedre ut med å bytte dekslene på siden også, da disse er lakkerte på R-line. På sidene vil du da få riller som sitter lengre inn mot bilen. Selv har jeg svart bil, men på andre farger vil dette komme mye bedre frem.

Jeg legger ut delenummerne til deg i dag ca klokka 16 jeg :) (Må vente til jeg kommer hjem)

 

Edit:

1T0 853 665 L GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 A 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 Q GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 A 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

 

Så vidt jeg har klart å finne ut av, så er dette til 2009-2010?

 

Jeg mener HAJ sa at han hadde bestilt disse delene og endte opp med å måtte bytte tåkelysene, da de ikke er helt like?

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har klart å finne ut av, så er dette til 2009-2010?

 

Jeg mener HAJ sa at han hadde bestilt disse delene og endte opp med å måtte bytte tåkelysene, da de ikke er helt like?

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Er ikke tåkelampene like altså? Da kan det jo bli problemer isåfall ja. Noen her må vel vite dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter grundig studie av delekatalog, har jeg kommet frem til følgende:

 

2007:

1T0 853 665 J GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 N GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

1T0 941 699 A, Tåkelys venstre

1T0 941 700 A, Tåkelys høyre

 

 

2008:

1T0 853 665 J GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 N GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

1T0 941 699 C, Tåkelys venstre

1T0 941 700 C, Tåkelys høyre

 

 

2009/2010:

1T0 853 665 L GRU, Gitter venstre

1T0 853 949 A 9B9, Låsedel venstre

1T0 853 666 Q GRU, Gitter høyere

1T0 853 950 A 9B9, Låsedel høyere

1T0 853 671 A UBN, Grill midt med alulist

5K0 941 699 A, Tåkelys venstre

5K0 941 700 A, Tåkelys høyre

 

 

Den midtre nedre grillen i satinsvart/krom silkematt har samme delenummer for alle årsmodellene fra 2007 til 2010.

Gitre og deksler varierer med en bokstav, så dette bør man nok merke seg.

2007 har egne delenummer på tåkelysene. Det samme har 2008.

2009 og 2010 har samme delenummer på tåkelysene, som er forskjellig fra både 2007 og 2008.

 

Hvor mye de små variasjonene har å si, DET vet ikke jeg.

Har kun forholdt meg til delekatalogen, og tar alle mulige forbehold om at jeg har lest den riktig og evt. andre mulig feilkilder.

 

Når DET er sagt, så blir det nok en oppgradering av nedre del av fronten på min bil etterhvert.

 

I tillegg til R-line, så står Votex-leppa høyt på ønskelista. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter grundig studie av delekatalog, har jeg kommet frem til følgende:

Gitre og deksler varierer med en bokstav, så dette bør man nok merke seg.

2007 har egne delenummer på tåkelysene. Det samme har 2008.

2009 og 2010 har samme delenummer på tåkelysene, som er forskjellig fra både 2007 og 2008.

 

Vet du noe om hvor skillet på årene går her? Min bil er en 2009, med førstegangsreg september 2008.. Hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om hvor skillet på årene går her? Min bil er en 2009, med førstegangsreg september 2008.. Hmm

 

Det beste er å legge inn chassisnummeret ditt i delekatalogen, for da kommer kun deler til din bil opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min 07 modell, og det ble en del knot. HAJ gjorde det samme og med samme feilen som meg. Han byttet tåkelysene til 09.

 

Legger du inn chassinummeret på din bil vil ingen delere komme opp. Det var derfor det ble feil for meg - for da la vi inn en 09 modell i stedet og dermed ble det feil grill ifht tåkelys. Jeg orket ikke mekke mer på det og levde med en liten glippe rundt tåkelyset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min 07 modell, og det ble en del knot. HAJ gjorde det samme og med samme feilen som meg. Han byttet tåkelysene til 09.

 

Legger du inn chassinummeret på din bil vil ingen delere komme opp. Det var derfor det ble feil for meg - for da la vi inn en 09 modell i stedet og dermed ble det feil grill ifht tåkelys. Jeg orket ikke mekke mer på det og levde med en liten glippe rundt tåkelyset.

 

Ved nærmere ettertanke så har nok Thomas helt rett, da ingen av våre biler er R-line i utgangspunktet. DET tenkte jeg ikke på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut å sjekke delenummer på lyktene i morra ettermiddag / kveld da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om hvor skillet på årene går her? Min bil er en 2009, med førstegangsreg september 2008.. Hmm

Du ser det på sprederne dine, hvis de liksom er trekt litt mer rundt hjørnet. åpningen i gitteret til sprederen er mer ovalt. Da er det nye typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.