#1 Skrevet Januar 30, 2010 Funker det å bruke løsgjenger i hullet til luftenippelen på bremsekalipper? Ser wurth har har et fint sett med m10x1 løsgjenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2010 Tror jeg ville satset på ny kalipper i stede. Dyrt? Ja men jeg ville ikke gamblet med sikkerheten her. For all del så går det nok ann å prøve, men husk at du har større sjanse for lekkasje og trykkfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2010 Litt kort gjengeparti kan skape utfordringer, ettersom du ikke må borre i stykker eller kjøre gjengetapp nedi konen i bunnen, da dette kan gi utfordringer med tettheten. Om du får det til så er neppe holdbarheten på gjengene noe problem, da det trossalt ikke skal så mye moment til på nippelen for at den skal tette godt. Så det er bare å prøve, det kan ikke skje mer galt enn at du gir opp underveis eller at du mister en av bremsekretsene under kjøring......så Heines advarsel er betimelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2010 Løsgjenger i en bremsekalipper er ikke noe særlig tror jeg,stor sjanse for luft-lekkasje. Blir litt utfordring med borring og gjenging siden det er så kort parti med gjenger også. Så jeg vil anbefale å kjøpe ny kalipper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2010 En annen mulighet hvis du vil ha jallamekk er å borre vekk gjengene, kjøpe lang nippel og sveise på en mutter på utsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Vet ikke dimensjon på luftenippel i dette tilfellet her. Men er som regel mulig å finne seg nippel med et hakk større gjenger og så gjenge opp på nytt i caliperen. Har gjort dette flere ganger selv og blir like bra som å kjøpe ny caliper. Så det nå at det var snakk om 10*1 gjenger. Så da ble jeg litt usikker på hva som er mulig å kjøpe av nipler. Mulig en må finne ifra noe amerikansk. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2010 Blir å prøve Time-Sert gjengeinnsats fra wurth i morgen, og håpe på at det fungerer. Ny kalipper fra møller hadde en sinnsvak pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Blir å prøve Time-Sert gjengeinnsats fra wurth i morgen, og håpe på at det fungerer. Ny kalipper fra møller hadde en sinnsvak prisHar du sjekka pris på Meca,Mekonomen,NBS osv ?? Akkurat bremser gambler ikke jeg med iallall.....men det får bli opp til deg. EDIT : Meca har frem-kalipper til 1200 kr Pris varierer litt alt etter om det er ATE eller Lucas-Girling kalipper orginalt. Lucas Girling kostet 2200 pr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2010 For å være helt ærlig, så har jeg sett meg såpass blind på innsatsgjenger at jeg har helt glemt å sjekke pris på ny kalipper fra Meca. Antagligvis er det en bedre løsning som flere har nevnt. Wurth settet koster nok sikkert 1500kr fort, om ikke mer. Da er ikke langt igjen til en ny til 2200kr. Og med en ny kalipper, så slipper jeg jo også at innsatsgjenger som blir med ut ved en senere anledning, biter meg i ræva.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...