Småtrimmet Audi S3 1. gen

Anbefalte innlegg

Tydelig at man kan få stor glede av å bytte en liten pling og en plong!

Har mine mistanker om at dette faller i smak hos iallefall et medlem jeg vet om :D

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sinnsyk den s3en den, noe å strekke seg etter ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksplosivt...Den lyden og da...den ultimate 8L!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjempefan av A3, men den der var drøy!

og for en lyd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6 maskiner burde vært brukt mer her hjemme å. Potente maskiner om man putter noen titusner i dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha! Råeste jeg har sett av S3 noen gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6 maskiner burde vært brukt mer her hjemme å. Potente maskiner om man putter noen titusner i dem.

 

 

 

Er ikke dette en r32 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har lest noe på YT-infoen eller andre steder, det kan vel være en motor fra TT 3.2, A3 2.8, Golf 2.8 ?

Godeste Pettersen kan sikkert identifisere litt mer i motorrommet enn jeg kan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar skinne av pølsa denne!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en r32 da?

 

Det er nok fult mulig det er det. Det er ikke en 1,8T det er nå helt sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEFTIG !!! Ble mere riktig lyd nå enn av en ussel liten firer : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er om de 800hk er med tannlegegass eller uten. Men vasst går det uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syke sa**an.... Det der såg virkelig morro ut. :)

 

"VR6" kan vel brukes på både 2,8 + 2,9 + 3,2 (og 3,6?). Jeg har ihvertfall forstått det sånn at R32 maskina er en "VR6" på 3,2 liter. Mk4 ble vel også levert med "VR6" under navnet V6? 2,8 24v 204 hk el. noe sånn? Husker ikke helt hiddenene.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står 3.2 da..

Joda, denne bilen er nok helt sikkert en 3.2L ettersom det står. Det jeg skrev det for var at motoren kan jo være tatt utgangspunkt i en 2.8L for den del. Jeg regner ikke med at man bare klasker på et 600~800hk oppsett på en standard sugemotor, så antar det er byttet innmat, evt borret og/eller stroket.

 

edit: fant denne siden, og ene videoen sier R32.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=341719

 

Freddy: skal vel stemme det? Andre enn meg som kjenner disse motorene, men tror det stort sett har vært følgende:

- 2.8 VR6 12V 174hk funnet i Golf 3, Corrado og Passat 35i (usikker om Passat VR6 kom som fwd, og kun 174hk)

- 2.9 VR6 12V 190hk funnet i Golf 3 syncro.

- 2.8 V6 24V 204hk funnet i Golf 4 og A3 8P

- 3.2 240hk funnet i Golf 4 R32 og Touareg

- 3.6 300hk funnet i Passat R36

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en Råååå lyd, Utrolig raske girskift.. Er det standard kasse montru : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fytti helvete for eit dråg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freddy: skal vel stemme det? Andre enn meg som kjenner disse motorene, men tror det stort sett har vært følgende:

- 2.8 VR6 12V 174hk funnet i Golf 3, Corrado og Passat 35i (usikker om Passat VR6 kom som fwd, og kun 174hk)

- 2.9 VR6 12V 190hk funnet i Golf 3 syncro.

- 2.8 V6 24V 204hk funnet i Golf 4 og A3 8P

- 3.2 240hk funnet i Golf 4 R32 og Touareg

- 3.6 300hk funnet i Passat R36

 

US Corrado ble levert med 2.8 Vr6

EU Corrado ble levert med 2.9 Vr6

 

Såvidt meg bekjent kom også Passat med 2.9

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la ut en film om denne for en stund siden også, denne går virkelig godt!!

 

Toppdekselet synes jeg ser ut som V6 204 hk, men den skal vist ha R32 maskin 241hk som utgangspunkt. Kassa skal være 02M orginal R32 kasse, som best sammenlignes med Rs2 kasse på audispråket, den holder ivertfall!

Er svært få havari selv på rene kvartmil biler med 700hk++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på Vortex som har en orginal 2.8 24V motor skriver dette:

Im currently running 28psi on a Garrett 35R with a 1.06 housing. Car made 621whp at that level, but i am wondering if i can squeeze out some more from it. Ive heard of people going up as much as 35psi on these but i dont want to overdue it.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4727934

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykke s....! : rock :

Men hvorfor ikke bare bygge på en Golf R32,hvis det er der motoren stammer i fra? : klø : De er jo omtrent gratis borti der uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre noe som vekker litt oppsikt? :) De fleste har vel sett en tvangsfora Golf r32

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre noe som vekker litt oppsikt? :) De fleste har vel sett en tvangsfora Golf r32

 

Jojo,det er jo klart. Gromt er det uansett! :D: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå maskin, skulle man pirke på noe, hehe, så måtte det bli bakpotten som hadde japse stuk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.