#26 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Freddy: skal vel stemme det? Andre enn meg som kjenner disse motorene, men tror det stort sett har vært følgende:- 2.8 VR6 12V 174hk funnet i Golf 3, Corrado og Passat 35i (usikker om Passat VR6 kom som fwd, og kun 174hk) - 2.9 VR6 12V 190hk funnet i Golf 3 syncro. - 2.8 V6 24V 204hk funnet i Golf 4 og A3 8P - 3.2 240hk funnet i Golf 4 R32 og Touareg - 3.6 300hk funnet i Passat R36 Corrado har 2.9 ABV-motor. De første Passatene med VR6 hadde 2.8 og FWD. Alle motorene du nevner er VR6-motorer. VR6 er en betegnelse av en motor på lik linje med R4 som er en rekkefirer. En Golf 4 V6 er altså bare en modellbetegnelse av en Golf med VR6-motor. Det samme gjelder R32 og R36. Touareg har ikke VR6, men V6. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Vr6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 31, 2010 Corrado har 2.9 ABV-motor.De første Passatene med VR6 hadde 2.8 og FWD. Alle motorene du nevner er VR6-motorer. VR6 er en betegnelse av en motor på lik linje med R4 som er en rekkefirer. En Golf 4 V6 er altså bare en modellbetegnelse av en Golf med VR6-motor. Det samme gjelder R32 og R36. Touareg har ikke VR6, men V6. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Vr6 Trodde Touareg hadde VR6 også??? Lik som på Cayenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 31, 2010 Touaregen er langsmontert selvfølgelig, så langt tenkte ikke jeg i farten. Men som du ser har jeg ikke skrevet V6 eller VR6 på R-utgavene, så listen min er basert på markedstitulering. Sikker på at ikke Corrado har hatt 2.8, og så evt en overgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 31, 2010 Det tør jeg ikke å si bestemt. Men Sindre sier lenger opp her at US-modeller ble levert med 2.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 31, 2010 Touaregen er langsmontert selvfølgelig, så langt tenkte ikke jeg i farten.Men som du ser har jeg ikke skrevet V6 eller VR6 på R-utgavene, så listen min er basert på markedstitulering. Sikker på at ikke Corrado har hatt 2.8, og så evt en overgang? Corrado VR6 i Europa hadde kun abv 2.9 190 hk VR6. USA kom det aldri noen 2.9 i noen vw modeller. Ikke noe Syncro VR6 heller. Cayenne har jo langsmontert den også, men er VR6 i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 31, 2010 Mottatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 31, 2010 Touareg og Cayenne har VR6-motor. Motoren i Touareg er faktisk helt identisk med den som sitter i Golf IV R32(jeg har sjekket delefilmen). Har lenge hatt en våt drøm om en Touareg med 6-trinns manuell og en passe stor turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 31, 2010 Touareg og Cayenne har VR6-motor. Motoren i Touareg er faktisk helt identisk med den som sitter i Golf IV R32(jeg har sjekket delefilmen). Har lenge hatt en våt drøm om en Touareg med 6-trinns manuell og en passe stor turbo.. Riktig Andreas, R32 fikk motoren sin fra Touareg, husker Vw reklamerte med at lille golf fikk SUV motor. Hå hå, likte den ideen! Touareg som spinner løs på tørr asfalt ut fra lyskryss hadde vært sjukt å sett, enda bedre å eid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 4, 2010 sjuuukt!!: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 4, 2010 Her, inside info om akkurat denne bilen: It has a built motor with JE pistons, Crower rods, Arrow billet crankshaft, GT-K 1000 turbo and Shricks 262, kevlar 4 disk clutch and a girdle The numbers are on pump super unleaded 100oct. Stock 02M gearbox, strengthened inside with various oem VAG parts, especially the transfer box. Special haldex controller with 3 pos: 1.Stock 2.50/50 locked when above half throttle 3.Off (front wheel drive) (maybe that's what you saw) He is going to put some race gas and go more than 2 bar. Car uses Electromotive Tec3R. Some more numbers since you're interested: 0-100kmh 3.11 0-200kmh 8.03 60-200kmh 6.59 60-280kmh 16.21 60ft 2.05@64.73 200m 6.99@185.58 1/4m 10.43@230.63 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 5, 2010 Her, inside info om akkurat denne bilen: It has a built motor with JE pistons, Crower rods, Arrow billet crankshaft, GT-K 1000 turbo and Shricks 262, kevlar 4 disk clutch and a girdle The numbers are on pump super unleaded 100oct. Stock 02M gearbox, strengthened inside with various oem VAG parts, especially the transfer box. Special haldex controller with 3 pos: 1.Stock 2.50/50 locked when above half throttle 3.Off (front wheel drive) (maybe that's what you saw) He is going to put some race gas and go more than 2 bar. Car uses Electromotive Tec3R. Some more numbers since you're interested: 0-100kmh 3.11 0-200kmh 8.03 60-200kmh 6.59 60-280kmh 16.21 60ft 2.05@64.73 200m 6.99@185.58 1/4m 10.43@230.63 *liker dette* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 5, 2010 RIMELIG fet lyd. men kunne spart seg for japse potta!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 5, 2010 0-200 på 8,03 er spinnvillt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 5, 2010 Er det quattro på denne audin? Rå bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 5, 2010 Er det quattro på denne audin? Rå bil! Så mye Quattro som Audi sier de er. Dvs 4Motion 02M. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 7, 2010 mener du kunne få Golf 3 i 204hk også Også Caravelle ble levert med vr6 motor, bare 174hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 7, 2010 Sikker på at ikke Corrado har hatt 2.8, og så evt en overgang? Som sagt så hadde Corradoen i Europa en 2,9l og ble introdusert i 1992. Corradoen i USA ble også samtidig introdusert i 1992, bare her var det en 2,8l. Det skal også nevnes at US-modellen ikke fikk navnet Vr6, men SLC. Canadiske marked fikk 2,9l. Totalt har det blitt produsert 4 forskjellige modeller av Corrado Vr6 2,8l - US Corrado SLC 2,9l - EU Corrado Vr6 2,9l - UK Corrado Storm (500stk laget - hodedsakelig UK, men også noen EU) 2,9l - UK Corrado Campaign (6stk laget) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 7, 2010 mener du kunne få Golf 3 i 204hk også Også Caravelle ble levert med vr6 motor, bare 174hk? Caravelle ble levert med 2 VR6 motorer. En på 140 og en på 204 Den siste er levert mest i USA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 7, 2010 Caravelle ble levert med 2 VR6 motorer. En på 140 og en på 204Den siste er levert mest i USA 140 hk er en 12V, nesten lik den 174. Annet insug, kammer og ECU. 204hk er 24V og lik som i Golf,Bora etc. Er kansje et annet insug om jeg ikke tar feil. Meget solid og overladings vennlige saker:) Caravelle V6 4Motion med puste hjelp er ikke feil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Februar 7, 2010 Caravelle V6 4Motion med puste hjelp er ikke feil:) Feil for den stakkaren som må fylle tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Februar 7, 2010 Rå bil, sikkert kick å trykke ned høyre foten i denne: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Februar 7, 2010 Feil for den stakkaren som må fylle tanken. Stor tank på disse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...