#1 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Har problemer med at det nesten ikke kommer noe varme fra varmeapparatet. Har spylt igjennom varmeregistret og skiftet termostat, uten noe merkbar forskjell. Tempen på motoren ligger på ca 70 grader til vanlig i følge instrumentet. Det er varmt på både tilførsel og retur til registret, så det tyder på at det blir varmt. En kjenning av meg kjøpte seg akkurat en maken A6 og var akkurat samme problemet, og han hørte på et verksted at det var et spjeld som kunne låse seg. Overføringa fra vribryteren frem til registret ser tilsynelatende ut til å fungere da ting rører på seg. Noe tips og triks for å sjekke tilstanden evt. fikse det uten å måtte skru istykker halve bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2010 Lest ut feilkoder? hvis ikke: http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2010 At det også returslangen blir varm tyder på at registeret er varmt. Da gjenstår vel følgende muligheter: - at registeret er totalt tett av løv og annen drit fra ufiltrert uteluft - at vaier fra luftmengdebryteren/viftebryteren ikke henger med og at luftspjeldet står stengt Forøvrig skal vel motortempen opp i 87 eller 91 grader, men det burde likevel bli brukbar varme i bil også med 70. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2010 Har lest ut feilkoder, og ingen feil bortsett fra "Intake Air Temp Sensor (G42) - Signal too High". Men det er vel ikke relatert. Synes også det er merklig at den ikke blir varmere enn 70 grader med ny termostat. En av de forrige eierne hadde stripset termostaten i åpen stilling uten at jeg kan skjønne hvorfor. Har blåst igjennom begge veier fra vifta og luftventilene med kompressor. Kom en liten støvsky, men ikke slike mengder som kunne ha tettet hele registret. Skal ta en nærmere titt på den vaieren fra bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2010 En av de forrige eierne hadde stripset termostaten i åpen stilling uten at jeg kan skjønne hvorfor. : dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2010 Svaret på gåten fant jeg akkurat ut da jeg i nyskjerrighet åpnet selve registret. Det er en skillevegg mellom inn og ut stuss og den hadde brukket så vannet tok snarveien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2010 Interessant årsak, man lærer stadig noe nytt her. Mulig bilen er satt opp for ekstrem banekjøring, siden den hadde stripset termostat og fri flom i varmeapparatregister Forøvrig kan overskriften endres fra hjelp til løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...