#1 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Hei. Har som sagt en Audi A4 1,8T Merket nå her omdagene at når man vrir på nøkkelen så kommer det en liten "klikke" lyd fremme motoren, dette er vel bensinpumpa som får beskjed fra et relèe eller slik?? Denne lyden hørte jeg brått ikke igår, prøvde å vri på nøkkelen, og den sto bare å "dro rundt" etter å ha gjort dette 6-7 ganger, så hørte jeg klikket, og da startet den med engang. Idag så hørte jeg det "klikket" den startet, så brått stoppet den igjen, når jeg da skulle prøve å starte den igjen, så kom ikke "klikket" og den står nå og ikke vil starte.. Trenger tips, er det bensin pumpa som ikke vil svarte? Eller hva kan det være? Ettersom den har vært sånn 3-4ganger før, men idag ville den rett og slett ikke.. Motoren drar rundt osv, men den får ikke bensin, virker det ihvertfall som. Ettersom det klikket jeg hører er vel relèe som gir bensinpumpa beskjed om å starte. Sjekket foran i motoren også, og den klikke lyden jeg hører, den kommer i motorrommet, på fører siden, virker som det kommer ifra den dingsen eller hva jeg skal kalle det, som det går 4-5små stive rør innpå. Sånne tynne rør, to av de røra går til bremsevæske tanken, virker det ihvertfall for meg som de gjør Jeg har 0peil på sånt, så trenger hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2010 Den ''dingsen'' med rørene du beskriver er nok ABS pumpen til bremsene, den er nok ikke problemet her. Mest sannsynlig er det bensinpumperelèet som har tatt kveld. Sjekk sikringen først til relèet. (nr.28 i sikringsboks under rattet) Et relè koster ikke allverdens heller, så det eg ville prøvd å skifte det først. (også plassert under ratt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2010 så releèt til bensinpumpa sitter under rattet, inne i kupè? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2010 Enten det ja, eller bak et deksel i dashbordet ved venstre side av lysbryter. Les i instruksjonsboken, mulig plasseringen står der. Men det er inni kupèen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2010 Trenger seriøst hjelp. Jeg har hatt problemer med å starte bilen som dere ser over. Istad satt jeg inn en vifte ovn for å varme opp kupèen, og da slo mulignes relèe inn med engang, og bilen startet med engang. Prøvde føre jeg satt inn varme i kupèen også, da hørte jeg bare et klikk foran i panseret, altså relè eller hva det er slo ikke inn. Så mye tyder vel på at det er relèet? Men kan relè gjøre at bilen fjusker innimellom også? Eneste jeg sliter med er, Hvor sitter releèt til bensinpumpa på Audi A4 1,8T, finner det ikke noe sted jeg.. NEED HELP. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2010 Har du sjekket instuksjonsboken til bilen din? I følge autohidden skal det sitte inni bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2010 Er bilen cipa ? Min startet ikke i over -6 måtte sette varme på - starter med en gang - tok opp ecu dårlig kontakt i cipen (løs). Det er fler 1.8t som har hatt dette probleme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2010 bilen er chipa ja. har motorvarmer, det hjelper ikke.. Kan jeg sjekke hvordan chippen sitter selv da? Har brått blitt sånn, noen ganger starter den uten problemer, andre ganger er det umulig å starte den. Hvis jeg først har fått startet den og kjørt litt, så kan jeg stoppe og starte den resten av dagen hvor ofte jeg vil, uten problemer.. Kan det være løs chip det da a? Når alt annet virker, er når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg kun et klikk foran, da starter den ikke. Men hører jeg det durer, da starter den, så virker som bensinpumpa lever sitt eget liv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2010 Høres veldig sikkert ut til at det er relé eller pumpa. Skru av slangen i motorrommet, legg den ned i en flaske, sett på tenning så ser du om det kommer bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2010 bilen er chipa ja. har motorvarmer, det hjelper ikke.. Kan jeg sjekke hvordan chippen sitter selv da?Har brått blitt sånn, noen ganger starter den uten problemer, andre ganger er det umulig å starte den. Hvis jeg først har fått startet den og kjørt litt, så kan jeg stoppe og starte den resten av dagen hvor ofte jeg vil, uten problemer.. Kan det være løs chip det da a? Når alt annet virker, er når jeg vrir på nøkkelen så hører jeg kun et klikk foran, da starter den ikke. Men hører jeg det durer, da starter den, så virker som bensinpumpa lever sitt eget liv Du må ha opp ecuen ligger oppi den svarte boksen på føresiden (andre siden av batteriet). Husk å koble av strømmen. Chippen styrer bensinpumpa. Du har nesten de samme lyden som jeg hadde - koster ikke noe å prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 1, 2010 hmm, okay... Hadde tenkt å prøve å bytte bensinpumpe relè først jeg da. Men alt må prøves, jeg skrur opp lokket på den svarte boksen, 4skruer eller noe sånn. Og hva etter det? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 2, 2010 Modell på bil har litt å bety her. Er den eldre en ca 2000 mod, er den lodda. Da kan dette være problemet. Er den nyare, kan den flashast, og da er dette ikkje problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 2, 2010 Det er en 97mod, aldri hatt tegn til problemet før. Men har hørt med flere, og de mener at det ikke er problemet, de mener at det er enden bensinpumpe relè eller bensinpumpe som bør byttes. Har ikke rukket å fått sett på det idag, pga jeg har jobbet til nå, og orker ikke tenke på bil idag. hehe. Men skal få tid til det i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2010 Fant nå nettopp ut at det er bensinpumperelè. Varmet opp kupèen på bilen, fikk da bensinpumpa til å gå. Røsket ut det relè jeg mente det var, og da forsvant lyden. Og satt inn relè igjen, og bensinpumpa startet da igjen når jeg vrei på nøkkelen. Men rett etterpå så sluttet det å virke igjen, pga det var for kaldt. Så er nok noe feil med relè, ettersom det må varmes opp for å starte.. Må få kjøpt nytt, men hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 4, 2010 Da var nytt bensinpumperelè bestilt hos møller, henter det i morra. Så da får vi håpe bilen starter og sånn.... Så får jeg se om den fjusker sånn som den gjorde innimellom før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 5, 2010 (endret) Var nettopp på møller bil å hentet bensinpumpe relè. Når jeg nå kom hjem så sitter jeg her med det nye, og det gamle. Den nye er litt større.. Og nummeret på de stemmer nesten På den gamle står det: 8A0 951253B På den nye står det: 4D0 951253 Kan jeg bruke det? Står også på den gamle 12V 30/20A Og på den nye 12V 40A/30A Hva er forskjellen, har jeg fått feil? EDIT: Fant ut av det, de hadde begynt med en ny type, og da nytt produkt nummer. Nå går bilen som ei klokke igjen, enn så lenge. hehehe =) Vurderer å sette på ny grill på den, i metall, isteden for plæsten som står der nu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...