#1 Skrevet Januar 31, 2010 Hei sann. Er forsatt veldig usikker om hvor jeg skal sette bilen min inn for lakkbeskyttelse hen, bestilte time på iseveien, men etter å ha hørt litt rundt omkring, hørte jeg mye rart om dette stedet, så nå står det helt stille her, usikker på hvor den skal settes inn. Leste litt på nettet, og tenkte å høre hva folk her synes om forskjellige produkter, de jeg har tittet på nå er K2000 lakkbeskyttelse eller Tefcar lakkbeskyttelse.. Noen erfaringer fra disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2010 Bryr du deg ikke noe nevneverdig om bilen og kun vil at den skal være lett å spyle over så går du for en av de løsningene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2010 Jeg bryr meg om at bilen skal være fin i lakken, og at den skal holde seg slik. Og at jeg slipper å polere, osv da. Trur dere at K2000 lakkbeskyttelse er bra? Lest mye negativt om Tefcar, men finner verken noe positivt eller negativt om K2000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2010 Du vil med andre ord ikke gjøre en innsats selv? Kun sette det bort? Lakkbeskyttelse etter en skikkelig polering er ikke vanskelig, og trenger heller ikke ta lang tid. Mye billigere å gjøre det selv er det selvsagt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) vi kjøpte i hvertfall tefcar av en som drev med k2000 se herhttp://www.tefcar.no/Default.aspx?pageid=750 brukte tefcar på gamle jobben litt tung og jobbe med men alle var fornøyd der i hvertfall.og har hatt det på mine biler og hadde en snåling innom jobben som hadde drevet med noe forsking og greier og han skulle bare ha tefcar på bilen..men hvor sant det han sa var veit jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2010 Hvis du vil at bilen skal se pen ut og holde seg pen så kontakter du Christer og holder deg langt unna K2000 o.l. Mora mi hadde en svart 2005 Audi A3 som var behandlet med en sånn type lakkforsegling, og lakken hadde null dybde, den så grå ut og generelt lite imponerende, dog lett å spyle av.. Samt at lakken får heller ikke puste og du må etterbehandle en gang i året, noe du forøvrig må ellers også, men kjøp deg da heller en god voks og gjør jobben selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2010 Hvis du vil at bilen skal se pen ut og holde seg pen så kontakter du Christer og holder deg langt unna K2000 o.l. Mora mi hadde en svart 2005 Audi A3 som var behandlet med en sånn type lakkforsegling, og lakken hadde null dybde, den så grå ut og generelt lite imponerende, dog lett å spyle av.. hadde svart bil selv og hadde dybde som fy men har jo mye og si hvordan grunn arbeidet er gjort også og om de som har gjort det har gjort det riktig svart er jo ikke en lett farge. men jeg hadde nok sent bilen til christer for er jo flere her som anbefaler han. og det viktigste er jo at det blir gjort god jobb så hadde hørt på de som er her som kan dette. eller så kan jo du ta den;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2010 Bilen var inne 2 ganger for at det skulle bli bra, noe det aldri ble, ny fra fabrikk og rett til bilpleiesenter. Til tross for at jeg var oppe i etterkant 5 ganger så skjønte de ikke hva jeg mente. Grunnarbeidet har alt å si, men på en splitter ny bil som ikke er hentet ut fra forhandler enda engang burde ikke være så vanskelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2010 Kanskje jeg rett og slett skal gå for det de fleste her inne sier, å fikse det selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2010 Hvis du har mye vaskeriper og andre riper ville jeg satt det bort til en som har erfaring med roterende polermaskin og heller holdt det vedlike selv etter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) har ikke mye vaskeriper i den heller... Hvilket merke polish og wax anbefalles å bruke på en sølvfarget bil da? Tittet litt på noen produkter her : http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=32&CID=29 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 31, 2010 Bilen var inne 2 ganger for at det skulle bli bra, noe det aldri ble, ny fra fabrikk og rett til bilpleiesenter. Til tross for at jeg var oppe i etterkant 5 ganger så skjønte de ikke hva jeg mente. Grunnarbeidet har alt å si, men på en splitter ny bil som ikke er hentet ut fra forhandler enda engang burde ikke være så vanskelig tro meg vi har hatt nye biler rett fra forhandler som har vært hos andre bilpleie firmaer som har ødelagt nye biler som vi har måtte prøve og fikse opp.fått nye biler som ikke ser ut i måneskinn som ikke har vært klargjort en gang med fugledritt etsa i lakken og masse riper etter snømåking nybiler blir ikke akkurat behandlet fint etter de kommer ut fra fabrikken de skal gjennom mye på veien for og si det sånn.du skulle nok gjort det selv for du er flinkere en de fleste:)og mer nøye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 31, 2010 har ikke mye vaskeriper i den heller... Hvilket merke polish og wax anbefalles å bruke på en sølvfarget bil da? Tittet litt på noen produkter her : http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=32&CID=29 har brukt begge de mg20 og 21 var greie de men er nok noen andre her so sikkert kommer til og si swiss wax;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2010 Ditec blir veldig bra!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 2, 2010 Ditec blir veldig bra!!! hmmmm.noen syns det andre ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 3, 2010 Høyreside er Ditecbehandlet, 3 mnd siden bilen ble behandlet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 3, 2010 enten er det ikke gjort noe forarbeid på denne bilen hvis den var nye har den ikke blitt behandlet bra på de 3 måndene i hvertfall..men bil er vel bra nå etter at du har tatt den ejg vil ikke ha ditec på min bil i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 3, 2010 De droppet vel rett og slett noe korrigering og slang på noe beskyttelse. Bilen var kun spylt av i denne perioden, da det skulle holde hadde eier fått beskjed om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 3, 2010 De droppet vel rett og slett noe korrigering og slang på noe beskyttelse. Bilen var kun spylt av i denne perioden, da det skulle holde hadde eier fått beskjed om.. det var vel ikke akkurat etter boka kan mån si.bra du fikk fikset den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...