2,5 tdi fjerne katalysator

Anbefalte innlegg

Jeg er inne på tanken om og fjerne kataylsatoren på a6`en grunnet effekt og lyd. Men er litt usikker ang lambdasonder. er det slik på disse bilene at det sitter en foran og en etter kat? og er det en kat på hver downpipe nærme motoren eller er det en felles stor midt under? har kikket under men er litt usikker på om den i midten er potte eller kat. noen som har gjort dette eller har bilder av åssen det er gjort? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremhjulstrekk har en katalysator, quattro har to. Sitter under bilen helt bakerst ved girkasse. 180 hk har i tillegg en forkatalysator rett etter turbo.

 

Tror ikke det er noen form for el.tilkoblinger på rørene.

 

Den store boksen midt under med to rør inn og to rør ut er en lyddemper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremhjulstrekk har en katalysator, quattro har to. Sitter under bilen helt bakerst ved girkasse. 180 hk har i tillegg en forkatalysator rett etter turbo.

 

Tror ikke det er noen form for el.tilkoblinger på rørene.

 

Den store boksen midt under med to rør inn og to rør ut er en lyddemper.

 

Okei takk for svar da skal jeg sjekke opp dette. var redd for det satt en på hver side ved torpedoveggen. men da blei plutselig ting litt lettere.hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til nå i kulda som røyken er godt synlig at det ryker mere fra høyre enderør enn venstre, kan dette ha noe med tett katalysator på venstre side og gjøre? eller jeg helt på jordet?

vet den har en felles eksospotte midt under, men visst vært rør har separert kammer i potta er vel dette kansje fakta? noen som har vært borti liknende?

 

Takker for forhånd for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

, kan dette ha noe med tett katalysator på venstre side og gjøre?

Ja.

 

Det er ikke helt uvanlig at de små kattene på dieselquattroene tetter seg mer på en side enn den andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....dette må jeg prøve tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det merkbar effektøkning da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det merkbar effektøkning da ?

 

Veldig interresant, kan jeg må finne vinkelsliperen til helgen da og sveise apparatet. det letteste er vel nesten bare og dele den på midten med ett kutt på tvers i hver ende og brette den opp og fjerne innmat og punktsveise den igjen.

 

For dere som er redd for eu kontroll, lønner det seg og ta eksosen av bilen og gjøre denne operasjonen på øversiden av kat`en da det ikke synes på kontroll. men så lenge avgassene er innenfor skal det ikke ha noe å si. jeg godkjente galanten min to ganger uten kat og i sa ikke noe på dette:)

 

Er det noen som har andre smarte løsninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en gang en suuuuur gammel Skropel Omega fra 1989, som jeg fjærna cat-en på. Satte bare inn et rør med flenser i begge endene i stedet. Var på 3 Eu-kontroller etter dette,uten at det ble oppdaga. Tror jeg skal gjøre det samme på A6-en, sånn at jeg kan montere tilbake cat-ene HVIS den ikke klarer avgasstesten !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en gang en suuuuur gammel Skropel Omega fra 1989, som jeg fjærna cat-en på. Satte bare inn et rør med flenser i begge endene i stedet. Var på 3 Eu-kontroller etter dette,uten at det ble oppdaga. Tror jeg skal gjøre det samme på A6-en, sånn at jeg kan montere tilbake cat-ene HVIS den ikke klarer avgasstesten !

 

Ja jeg kommer til og splitte den tror jeg og sveise sammen igjen. er ikke noe prob hos lokal høgger og få tak i eksos fra turbo og bakover, forrige uke hadde han 5 biler så tar skjansen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igår fikk jeg fjernet innmaten i kat`ene mine. blei en liten hul lyd på ca 2000 rpm,men den var så kort at man merker ikke stort til det. man hører også litt mere turbo lyd men det er bare tøft ;) hehe

Har forøvrig orginal eksos resten av veien. merker også den er kvikkere på og få opp momentet, kjennes rett og slett ut som at den puster og går lettere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får følge med på forbruket og se om det synker, og poste infoen her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende !! Klør i fingrene mine etter å gjøre det samme !! Må bare få tid.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg skal følge med litt, ligger på ca 0.95 på en tank nå så skal vi se med samme type kjøring uten kat`er :) så bare og skjære og sveise gutter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,95 ?? Er det bykjøring ? Min ligger på 0.81 på blanda vinterkjøring med (litt for mye) tomgangskjøring !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,95 ?? Er det bykjøring ? Min ligger på 0.81 på blanda vinterkjøring med (litt for mye) tomgangskjøring !!

 

ja jeg ligger på 0,95-0,98 på 50% bykjøring og en del kupert landeveis kjøring. langkjøring ligger jeg på 0,67 ca. men går fort litern på bykjøring hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.