#1 Skrevet Februar 1, 2010 (endret) Har en A6 '98 1.8T AEB som beygnte å lekke olje som pokker i dag tidlig. Det var kaldt ute ca -24, og den la igjen en stripe med olje i snøen, etter 200 meter begynte oljelampa å lyse. Fylte på olje og fant ut at det lakk masse olje mellom oljekjøler (den som oljefilteret sitter i) og brakketten den sitter i. Ser i familiealbumet at det skal være en pakning her, så spørs om den er gitt etter. Har ikke skrudd løst og sett på det ennå, men hva kan ha skjedd? Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2010 Senest i helga opplevde Lasse noe tilsvarende: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=171172 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2010 Min byttet jeg i sommer, lakk den også, men ikke slik som du sier. Kommer sikkert av at den var litt dårlig kombinert med kald tjukk olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2010 Standard at denne ryker, grunnet tjukk olje og kald vær, byttet på min også da samme skjedde, egentlig en grei operasjon, av med oljefilteret også tar man en 27mm og skrur løs oljekjøleren, så får du dradd denne ned og skiftet pakningen, uten og ta av vannslangene på kjøleren. Mener pakningen koster 32 kr på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2010 Godt å høre at det forhåpentligvis ikke er noe værre en en pakning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2011 Heisann! Tar opp igjen denne, skal hjelpe nevøen min med en olje lekasje fra filter brakett. Er det O ring no 6 på vedlagte deleskisse som må byttes eller? Greit å skaffe de rette delene før jeg begynner å skru På forhånd mange takk 2011-04-04_093515.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2011 Jepp,nr 6 på bildet en 0-ring med 2 ører på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2011 æsj... da har jeg bytta o-ringen... men lakk like godt, ved nærmere ettersyn ser det ut som det er selve oljekjølern som lekker. del no 7 på deleskissa etpar poster over.... olja så ut til å komme utifra skjøten som er ca midt på kjølern... noen som har vært borti at den har lekki før eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2011 Har en slik kjøler liggendes mener jeg og huske..., kan vel sikkert skje at den begynner og lekke, men jeg har ikke sett det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2011 kan jo oppdatere med løsningen her, fikk somla meg til å bytte olje kjølern igår... men lakk fortsatt.. men etter at alt var tørket reint for olje søl var det mulig å se hva det lakk ifra, og da drypte det olje fra bakkant av trykksensor som sitter på filterbrakett.. så det jeg surra bort etpar timer på, kunne vært gjort på 5 min... hehe.. men sånn er det jo ofte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...