#1 Skrevet Februar 1, 2010 Skal til å skifte klosser på Passaten da de begynner å nærme seg bytte. Men har hørt man trenger et spesielt "verktøy" for å få inn stempelet. Kan man bruke Vagcom til slikt eller finnes det et spesial-verktøy på VW-verksted ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2010 Skal til å skifte klosser på Passaten da de begynner å nærme seg bytte. Men har hørt man trenger et spesielt "verktøy" for å få inn stempelet. Kan man bruke Vagcom til slikt eller finnes det et spesial-verktøy på VW-verksted ? Vag com kan du nok ikke bruke nei... Kjøp dette verktøyet for å presse inn stempen på biltema.. det er vel det eneste, resten går av seg selv... like lett som å bytte olje og filter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2010 Vag com kan du nok ikke bruke nei... Kjøp dette verktøyet for å presse inn stempen på biltema.. det er vel det eneste, resten går av seg selv... like lett som å bytte olje og filter dette.Ok,fikk bare høre at man må ha et spesielt verktøy for å få inn stempelet bak pga det er elektronisk håndbrekk. Et slikt verktøy har jeg fra før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2010 Ok,fikk bare høre at man må ha et spesielt verktøy for å få inn stempelet bak pga det er elektronisk håndbrekk. Et slikt verktøy har jeg fra før hmmm. elektronisk håndbrekk ja.. kan ikke svare på det, men regner med det går helt mekaniske vajerer bak som på manuellt håndbrekk, men mulig du må justere håndbrekket med vagcom etterpå, dette vet jeg ikke noe om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2010 Vet ikke om du kan bruke vagcom, men man må kjøre tilbake stemplene med et diagnoseverktøy. Ikke noe mekaniske vaiere her. Sitter en motor på hver caliper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2010 Det meste du trenger å vite om den elektroniske parkeringsbremsen du har, står på Ross-Tech Wiki'en. http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Passat_%283C%29_Parking_Brake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2010 Jeg har ikke gjort dette selv, men det er en veldig fin beskrivelse her som burde være til hjelp: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3865092 Vag-Com ser ut til å være en viktig del av prosessen. Og mens vi er inne på temaet. Her er en beksrivelse av frambremsene. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3785800 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2010 Takker så meget for linkene gutter !! Til stor hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2010 Hadde sjekka pris på nye klosser til bilen på Meca og Mekonomen. De lå på rundt 700 pluss monteringsett til cirka 170 kroner. Dvs. nesten 900 kroner komplett. På Møller kosta de 539 kr INKL montering-sett Jaggu ikke alltid det er dyrest med orginal-deler. Så nå bærer det avsted å låne laptop med Vagcom å skru bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2010 Hadde sjekka pris på nye klosser til bilen på Meca og Mekonomen. De lå på rundt 700 pluss monteringsett til cirka 170 kroner. Dvs. nesten 900 kroner komplett. På Møller kosta de 539 kr INKL montering-sett Jaggu ikke alltid det er dyrest med orginal-deler. Så nå bærer det avsted å låne laptop med Vagcom å skru bil Da har du fått oppgitt feil pris, bare sjekk selv http://www.meca.no Billigere enn orginalt. + at du har rabatt avtale gjennom klubben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...