#1 Skrevet Februar 1, 2010 Tenker på bedre kjøreegenskaper,men fremdeles beholde mest mulig komfort. Er det nok med stabstag? Lett senk 20-30mm,bytte foringer,motorfester? Kom med deres erfaringer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2010 Opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2010 Stabstag utgjør mye. Hvor mye har du tenkt til å bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2010 Det kommer ann på om jeg trenger kun fjærer,komplett senk,1 eller 2 stabstag,men skal selvsagt være kvalitet. Leste en annen plass på forumet der var det kun montert stabstag bak,det reduserte understyring bra. Stemmer det!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2010 (endret) Ja det var det jeg som sa tenker jeg.. for jeg har gjort akkuret dette på min mkv.. 24mm stabstag fra h&r bak, ecs tuning innsats til momentstøtten til motor for å minske vridning av motor ved belastning (hindrer hopping med fronten ved hjulspinn bla), tt mk2 3,2l foringer i bærearmer foran og justerbart senkesett. Det er de fysiske mods jeg har gjort på min.. og den kan på ingen måte sammenliknes med en vanlig mkv hva gjelder styrefølelse, og kjøreegenskaper. har også custom hjulvinkler på min bil. Problemet med å bytte stabstag foran og bak sammen er at de er propesjonalt like mye stivere foran og bak i forhold til orginalt så det du ender opp med er en bil som krenger mindre men er like understyrt.. Bak må være vesentlig stivere i forhold til foran om du skal få bukt med understyringa om du ikke skal ha -3,5 grader camber foran (som er det beste på mkv om man har utstyrt bilen slik at det er mulig å oppnå) Ellers fungerer whiteline sitt antilift/caster kit bra.. da det øker positiv caster foran 0,5 grader og det hjelper for turn-in, understyring, løft og dykking av front ved pådrag og brems, bedre grep ved pådrag ut av sving. om du er virkelig opptatt av å perfeksjonere kjøreegenskapene så er kryssvekting av bilen og justering av det (bør ha høydejusterbart understell da) Faktisk noe av det som gjør mest for kjøreegenskapene på bilen.. På en orginal bil eller en som ikke er kryssvektet/justert vil man 99% av gangene oppleve at bilen feks overstyrer mere til høyre feks enn venstre osv.. Dette er forde at tyngdepunktet i bilen er på feil sted og dårlig balansert totaltyngde på bilen. Lykke til. håper det var til hjelp. Litt om kryssvekting : http://grassrootsmotorsports.com/articles/understanding-corner-weights/ Whiteline antilift/caster kit: http://www.whiteline.com.au/product_detail.php?part_number=KCA316 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...