Hard bremsepedal på Audi 86 100 2.2 10v Quattro. Noen forslag?

Anbefalte innlegg

Altså, nå har jeg ikke prøvd bilen, eller noe, da dette er en bil jeg vurderer å kjøpe. Men håper noen kan komme med noen forslag uansett.

Saken er at den var tom for bremsevæske da kjøper hentet bilen, så han fylte da på, men pedalen er hard. Mine erfaringer er at ved dårlig lufting får du myk pedal, ikke hard - derfor tror jeg det er noe annet enn det. Bremsekraftforsterker; er dette en kjent feil på disse bilene? Treghet i stemplet på kalipere? Eller kan det rett og slett være å få luftet det ordentlig?

Har hatt så mange bomturer på leting etter bil i det siste, så gidder ikke å dra for å se på bilen hvis det er noe omfattende/dyrt.

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som en vakuum lekkasje, til bremsekraft forsterker.

Uten vakuum, får du knallhard pedal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene har jo ikke vakuum til bremsekraftforsterkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke det, nei. Hva kan det være, da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på Vagcat at disse modellene ble levert med begge deler. (hydraulisk eller vakuum kraftforsterker.)

Var ikke klar over dette.:o

Da kan det være hydraulikk pumpen, som sliter.

Bremsekraftforsterkeren er hjulpet av hydraulikk trykk, i stedet for vakuum.

Men, da burde du hatt varsel på lavt trykk.

Image1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan hørest ut som gåen bremseakkumulator, kjent feil på Audi 100 typ44.

Blinker bremselampa under kjøring eller hard bremsing?

Du vil også merke at om du bremser hardt, slepper pedal, og bremser igjen med en gang vil bremsene miste kraft.

Denne for du isåfall kjøpt hos custom-auto-craft.com, for en grei pris, var vell rundt 1000 lappen tror jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.