Anbefalte innlegg

Jeg driver og rydder i det elektriske på 80'n min.

Bak radioen fant jeg det jeg tror er de orginale kablene til radioen, men de bar klippet.

Jeg har målt ut de fleste kablene, men får ikke noe ut av den hvite...

Rød m blå = +

Brun = -

hvit m blå = tenning

Grå m blå = lys

Hvit ?

Er dette kablene til radioen og leverer de nok strøm selv om de er så tynne?

Og hva er den hvite til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mon tro om dette er styring til elektrisk antenne. Det var i alle fall montert på min Audi 80 79-modell da jeg kjøpte den. Jeg tror det fungerte slik at en ekstra ledning formidlet et signal fra radioen når denne ble slått på slik at antenna ble kjørt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke antenne utenpå bilen, så den er ikke til det.

Kan den være til antenneforsterker?

Noen som vet hvor antenna er? Det er ikke veldig bra radio mottak kan man si...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antenna er i bakruta og den hvite ledningen er til antenneforsterkeren. Denne skal ha +12V når radioen/spilleren er PÅ. Du vil da merke stor forskjell på radiomottaket :)

Kablene leverer normalt ikke nok strøm. Du skal også ha en tynn rød ledning som er + fra tenningslås. Denne kan brukes som styrestrøm til et rele der du henter + direkte fra batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det som jeg mistenkte...

Hvordan merker jeg om den får nok strøm eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det som jeg mistenkte...

Hvordan merker jeg om den får nok strøm eller ikke?

Strøm får den, det er spenningsfallet som er problemet. Om lyset i spilleren blinker i takt med bassen når du skrur opp volumet så har du et høyt spenningsfall som skyldes for tynne ledninger. Om du ikke bruker høyttalerutgangene på spilleren men har forsterker utenom så unngår du kanskje problemet.

Legg opp en 6mm2 ledning fra batteriet til spilleren (via et rele). Hent styrestrøm fra tenningslåsen og alt er i boks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.