#1 Skrevet Februar 2, 2010 Fikk høre av Albjerk idag at det kostet ca.10 lapper for å bytte bensinfilter, hele bakstillinga og tanken måtte ut. Jeg fikk helt sjokk, ringte S-Sentrum og de kunne gjøre det for under halvparten ved å bare løsne tanken og bende på den. Foreslo dette for Albjerk men de fulgte kun boka og det var ikke aktuellt å prøvde dette. Er det noen andre som kan gjør dette rimeligere? eller er det vanlig å måtte ut med flere tusen for skifte av bensinfilter? Det som jeg spør meg er hva de ingeniørene tenkte på,det er jo en servicedel! den er ment for å byttes, jeg prøver å bli klok på det men jeg skjønner det bare ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2010 http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2010 tar opp igjen denna jeg... bilen står med lekk filter ( irra hull) og jeg hadde planlagt å bytte dette etter jobb ikvel, men blir jo litt skremt etter å ha lest her da? utifra prisen ser dette jo ut til å være en 10-20 timers jobb?? ( filteret kosta 200kr på mekonomen....) Noen som har byttet dette på A4 B5 q og vet hvor lang tid det kan ta? for meg så kan det se ut som filteret går an å trekke rett ut ( ned fra holderen, men tyeligvis ikke?? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2010 byttet på min rs4 b5 for noen dager siden og brukte vel ca 1time. løsnet ene bolten til tanken og banjokoblingen nede så bente jeg tanken det jeg klarte til siden og dro filteret rett ned. spylte filteret fult med glidemiddel før jeg dyttet det opp igjen og det glei så fin inn igjen at:-) hadde jeg fått 10 000kr pr filter jeg skulle byttet skulle jeg tjent mye penger:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2010 takker for det du da får jeg satse på det går like greit for meg. er 2 stk A4 jeg skal bytte på i kveld / til helgen. Artig nok begynnte både konas a4 og min nevø sin å lekke på samme plassen samtidig:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2010 jaja..om prisen fra møller i første post her er riktig har jeg nettopp "tjent" 20 000kr ikveld.... var bensin filter som var irret hull som var årsaken til lekasjen på begge bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2010 det gikk greit ja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2010 Jeg hadde også en liten lekkasje ved/på bensinfilteret på min tidligere S4 B5. Dro først til Møller og fikk samme 'tilbud' som deg, men ordnet det selv på en liten time med bruk av riktig verktøy slik at en kom til uten å demontere ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2010 ringte dem for morro skyld for å sjekke pris idag, han kunne ikke gi eksakt pris ettersom jeg ikke huska reg nr men han estimerte minst 6000kr. Begge filterne var tæret istykker rundt tilkoblingene , filterne er i aluminium, og tettningsringene som satt der var kobber....fra det lille jeg husker fra spenningsrekka i fysikk timene er dette vel grunnen til at det blir tæret istykker og går lekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...