#1 Skrevet Februar 2, 2010 (endret) Jeg holder på og overhaler en 7a motor, skal bytte alle pakninger, simringer, gå over alle sensorer og el.nett. Spm1: Det finnes 2stk oljetrykk brytere. 1stk 1,8bar og 1stk 0,3bar. Noen som ved hvilken farge som indikerer forskjell på disse? Hvilken står oppe og hvilken skal stå nede? Spm2: Noen som har et el-diagram over motorstyringen? Det er noen kontakter jeg er usikker på. På motorrom siden av elnettet til motor finnes: - 5stk dyser - 2kontakter til lambda(forvarming + styring) - 1multiplug som går til vanntemp + oljetrykksbrytere - hall sender - 2stk sensorer på veiv - 2stk knocksensor - tomgangsregulator - LMM - TPS - idle switch - kamsensor (midt i toppen mot torpedovegg) - tempsensor sitter ved toppdeksel - sluttsteg på coil. Det gjenstår noen kontakter utover disse jeg ikke helt har oversikt over, jeg regner med at 1stk skal til carboncanister ventilen. Har f.eks kjølesystemet eller abs noen tilknytning til motorstyringen? Skal noen av disse feks til radiatorvifte, thermobryter i radiator, nivå i vannbeholder osv? Evt noe jeg har oversett her? Spm3: Knappen til diffsperren skal egentlig kun fungere under 25km/t. Denne sperren er koblet ut slik at denne ikke reagerer på farten. Noen som vet hva som er gjort her og hvordan jeg kan få dette til å fungere igjen? Gjelder 87mod 90q Spm4: Dysene i 7a motor ser ut til å være noe skadet på tuppen der bensin sprutes ut, ser ut til at dysene har vært montert noe hardhendt. Den yttre lille ringen er noe "bulket", den er ikke perfekt sirkel lenger, har rettet dette etter beste evne, men er ikke strøkent på alle 5. Er dette kritisk? Kan motor ta skade av dette? Hvor nøye må dette være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2010 Spm3: Knappen til diffsperren skal egentlig kun fungere under 25km/t. Denne sperren er koblet ut slik at denne ikke reagerer på farten. Noen som vet hva som er gjort her og hvordan jeg kan få dette til å fungere igjen? Gjelder 87mod 90q Hvit og blå ledning under baksetet er kappet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2010 Spiller ingen rolle hvilken oljetrykksbryter som står hvor, begge er i samme kanal og på samme side av enveisventil til topplokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2010 Takk for svarene! Ang oljetrykkbryterne, noen som vet hvilken ledning som skal til hver av de? Er en hvit og en blå ledning der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2010 Jeg fant hele Bentley Manual (7A) i pdf. format på denne siden her som jeg lastet ned, kan være til god hjelp http://dimon.drummotor.net/techdocs/AudiB3/ PS. om linken er nede, PM meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...