Montere instrumentpanel med turteller på Golf II diesel.

Anbefalte innlegg

Har en 90 mod Golf II 1.6 td som jeg har lyst å ha litt mere fancy instrument i. Siden det som står i nå er kun med speedo og en svær klokke : rolleyes Hvor er rpm-signalet hentet ifra ? Er det bolt-on siden bilen min er en 90 modell ?? Noen som kan gi meg et svar på det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentet er jo bolt on selvfølgelig, men vet ikke om du får turteller til å virke uten og koble på noe ekstra, mulig det funker gjør hvertfall det på bensin, hvertfall de med CE1 ledningsnett.

Mulig du må legge opp en signal ledning fra dynamo for å få turtallsignal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentet er jo bolt on selvfølgelig, men vet ikke om du får turteller til å virke uten og koble på noe ekstra, mulig det funker gjør hvertfall det på bensin, hvertfall de med CE1 ledningsnett.

Mulig du må legge opp en signal ledning fra dynamo for å få turtallsignal.

Har lest noe om det med CE1 ledningsnett,men hvordan finner man ut om man har det eller ikke ? Instrumentet i seg selv er nok bolt-on,det er heller det med turtelleren jeg ikke vet....:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest noe om det med CE1 ledningsnett,men hvordan finner man ut om man har det eller ikke ? Instrumentet i seg selv er nok bolt-on,det er heller det med turtelleren jeg ikke vet....:o

Hvis du har en stikker på instrumentet har du CE2 nett, men hvis du har 2 så har du CE1.

CE1 har firkanta sitkkere i sikringsboks, mens CE2 har avrunde.

Og siden din bil er 90 modell har du garantert CE2. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er iallfall et bilde av stikkern på det instrumentet jeg muligens skal kjøpe. Den er iallfall firkanta....men det er kun en stikker.

tdcluster.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er iallfall et bilde av stikkern på det instrumentet jeg muligens skal kjøpe. Den er iallfall firkanta....men det er kun en stikker.

Ja, det instrumentet der er fra bil med CE2 nett så lenge det er kun en stikker på instrument brettet, var i sikringsboksen jeg mente at det var avrunde stikkere på CE2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har instrument fra CE1 til salgs her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har instrument fra CE1 til salgs her på forumet.
Men det er ikke til diesel desverre.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve turtelleren er vel demonterbar og kan flyttes mellom instrument, uavhengig av ledningsnett..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen innspill ?? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinturteller og dieselturteller bruker ulikt signal. Etter det jeg mener å ha lest på vwdiesel.net, så skal det være klart for turteller i ledningsnett på TD, selv om den ikke er utstyrt med dette fra fabrikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinturteller og dieselturteller bruker ulikt signal. Etter det jeg mener å ha lest på vwdiesel.net, så skal det være klart for turteller i ledningsnett på TD, selv om den ikke er utstyrt med dette fra fabrikk.
Så det er "plug and pray" med andre ord ? Har ikke sett på stikkeren til speedoen som står i nå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lag en "egen" ledning fra uttaket på dynamoen (husker ikke hva det uttaket er kaldt akkurat nå" .. og lag en egen inn. mener iallefall bestemt at nettet du har igfra speedo ned til sikringsboksen inneholder denne alt. så bare og finne igjen hvor bak du skal dytte den innpå. så skal det være alt som trengs

sjekk om det alt er 3 kabler fra dynamoen din. ladinga, ladelampa og turteller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.