#1 Skrevet Februar 3, 2010 Hei Har i en 14dg periode hatt problemer med at styresentralen til warmup ikke godtar valgte hentetid, men starter med engang og ikke ved valgene: Auto,1- 3 timer før f.eks kl.08:00. Dermed må jeg stå opp ekstra tidlig for å manuelt starte systemet Idag så gikk dette smertefritt igjen. Kan det ha med at utetemp har ligget mellom 20-30 effektive minus? Noen som har hatt lignende problemer? Idag så var det kun -6gr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 3, 2010 Hei Har i en 14dg periode hatt problemer med at styresentralen til warmup ikke godtar valgte hentetid, men starter med engang og ikke ved valgene: Auto,1- 3 timer før f.eks kl.08:00. Dermed må jeg stå opp ekstra tidlig for å manuelt starte systemet Idag så gikk dette smertefritt igjen. Kan det ha med at utetemp har ligget mellom 20-30 effektive minus? Noen som har hatt lignende problemer? Idag så var det kun -6gr jeg hadde problemer tidvis med mitt ur, det virket som om det var feil i kontakten mellom ledningsnettet og uret. Jeg måtte av og til dra ut kontakten og sette den inn igjen for å få uret til å lystre mine valg. Ble lei av dette og bygde på en smartstart istedet for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 3, 2010 Hei Har i en 14dg periode hatt problemer med at styresentralen til warmup ikke godtar valgte hentetid, men starter med engang og ikke ved valgene: Auto,1- 3 timer før f.eks kl.08:00. Dermed må jeg stå opp ekstra tidlig for å manuelt starte systemet Idag så gikk dette smertefritt igjen. Kan det ha med at utetemp har ligget mellom 20-30 effektive minus? Noen som har hatt lignende problemer? Idag så var det kun -6gr Vist du kun bruker en hentetid ,bør du sette begge hentetidene på samme klokkeslett. Hadde dette problemet selv ,men etter å ha gjort dette ,funket alt ok. Står vel i bruksannvisningen og ,men hvem leser vel den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2010 Kan også være releet i koblingsboksen som har "hengt" seg i kulden, da vil elementet og kupevarmeren starte med en gang 230 volts ledningen settes i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2010 jeg hadde problemer tidvis med mitt ur, det virket som om det var feil i kontakten mellom ledningsnettet og uret.Jeg måtte av og til dra ut kontakten og sette den inn igjen for å få uret til å lystre mine valg. Ble lei av dette og bygde på en smartstart istedet for. Det skal sies at ledningsnettet var kuttet da bilen var kjøpt, men jeg ordnet det igjen og har fungert i flere mnd. Ble plutselig stopp og så idag fungerte det igjen:confused: Ja, jeg må vel kanskje gjøre det samme som deg da. Da er heldigvis ikke dette problemet unormalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2010 Vist du kun bruker en hentetid ,bør du sette begge hentetidene på samme klokkeslett. Hadde dette problemet selv ,men etter å ha gjort dette ,funket alt ok. Står vel i bruksannvisningen og ,men hvem leser vel den Hehe, jeg har prøvd dette også, men fungerte like dårlig Må vel ta meg en tur i verkstedet og feilsøke mer ser jeg. Vinter'n er såvidt begynt her i nord Kan også være releet i koblingsboksen som har "hengt" seg i kulden, da vil elementet og kupevarmeren starte med en gang 230 volts ledningen settes i. Se der ja, kan releet skiftes ut? Eller må man kjøpe ny koblingsboks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2010 Se der ja, kan releet skiftes ut? Eller må man kjøpe ny koblingsboks? Godt spørsmål, vet ikke om koblingsboksen - laderen går å åpne for bytte av enkeltkomponenter. Best å sjekke med noen som leverer Defa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2010 Har pratet med defa, og de var 110% sikker på at det var styreenheten som hadde fått seg et "slag". Koblingsboks/lader fikk jeg høre at det var lite feil på, men da skal jeg kontakte defa igjen. Vet at selve koblingsboksen/laderen er relativ dyr å kjøpe enkeltvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...