Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 2001 sedan.

 

Var hos biltilsynet i dag for å godkjenne weitech senkesett.

 

Hadde i forkant vært på verksted og tatt 4 hjuls kontroll.

 

Alt med senkesettet og TUV var ok, men han hang seg veldig opp i at hjulvinklene var feil i forhold til toleransene, dermed fikk jeg det ikke godkjent.

 

Her er det vel ikke noe annet å justerte på enn spissingen?

 

Hva kan jeg gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra på et annet BT å finn en som er litt greiere ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel gjerne sånn at enkelte biler har vinkler utom tolleransene selv FØR montering av senk, og da burde vel BT tatt dette med i betraktningen også. Det blir vel dessverre sjelden gjort er jeg redd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står fabrikkhidden min og max på kontroll seddelen.

 

Dette er vel kun fabrikkhidden, ikke generelle toleranser?

 

Kunne gjerne prøvd et annet BT, men i Evje er en av de få plassene her på sørlandet de godkjenner med tyske TUV papirer...

 

Har aldri hørt om at dette har vært noen problem tidligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på kontrollseddelen er det vel grønne å røde ruter, regner med grønn betyr innenfor avviks krav, å rød utenfor, hadde selv flere røde ruter på 4hjulskontrollen når jeg godkjente senkesettet på bilen min hos det lokale BT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du manglellapp om du ikke får det godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig kjipt egentlig. Fikk mangel på det på EU-kontrollen, så ble nødt til å vise den og få senkesett inn i vognkortet. Det vil jo egentlig si at det ikke er mulig å senke biler som ikke har justering av camber og caster vinkel.

 

Må vel bare skifte til originale fjærer, vise den og så skifte tilbake igjen.. Og samme prosedyre om 2 år.. hipp hurra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har med papirene fra 4hjuls kontroll og tuv på senkesett så skal det holde. Jeg har vist flere Golf mk2,Mazda 323,Granada,Sierra,Bmw og alle disse bilene har gått igjennom enda disse merkene får mongo hjulvinkel bak når man senker dem. Eneste mulighet er å shimse ut så lenge det ikke er noen andre justeringsmuligheter. Jeg har aldri hatt noen problemer med å få bilene mine godkjent men ser at flere på forumet til tider sliter. Det kan virke som om enkelte BT regioner ikke helt har skjønt hva som gjelder når det kommer til senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart at dem ikke godtok det i evje? jeg var der med min passat 1998mod for 2månder siden ca og da var det ikke noe problem,selv om jeg oxo hadde en liten "feil" på hjul vinklingen(husker ikke hvilken)

 

var det han tykke som godkjente? han virket veldig ok syntes jeg i hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var han, han kom fra Arendal.

 

Så da hjelper det vel ikke å prøve seg i Arendal heller, sikkert samme folkene der, siden de kommer til evje og godkjenner en gang i uken.. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke TUV-papirene noe om verdier for hjulvinkler som kan avvike fra originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk samme på min senkede Touran..

Men siden det ikke kunne justeres, godkjente han det! (det var jo ikke helt vill hjulstilling akkurat) Så det ble tatt på skjønn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle godkjenne senk hang kontrolløren seg veldig opp i røde/grønne verdier på hjulvinkel papiret. Fikk beskjed om at her måtte det justeres pga for mange røde tall og jeg kunne komme igjen senere.. Dro hjem og kopierte lappen (alle tall og ruter blei i sort/hvitt) - ergo ingen røde tall ! Da jeg dro tilbake igjen og viste den "nye" lappen var alt greit! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle godkjenne senk hang kontrolløren seg veldig opp i røde/grønne verdier på hjulvinkel papiret. Fikk beskjed om at her måtte det justeres pga for mange røde tall og jeg kunne komme igjen senere.. Dro hjem og kopierte lappen (alle tall og ruter blei i sort/hvitt) - ergo ingen røde tall ! Da jeg dro tilbake igjen og viste den "nye" lappen var alt greit! : rock :

 

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk verkstedet som tok hjulstillingen til og skrive noen ord om at camber ikke lot seg justere på denne type bil og at de hadde testet og prøvekjørt bilen og alt var ok. Med stempel og signatur ifra kundemottakeren:) Alt ok. Biltilsynet i Bergen har en trangsynt rykte også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe rødt og grønt på denne kontrollen. Det står bare min og maks fabrikkhidden.

 

Det står oppe til venstre: Passat 96>00

Min er en 01 mod. Har det noe å si for fabrikkhidden?

 

Ser ut som det er Camber og Caster foran som er veldig feil.

 

Spissingen er veldig feil bak. Veldig mye på ene siden (+4,6) og ingenting på andre siden(0,0), og dette kan ikke justeres?

kontroll1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å skifte til originalfjærer.

 

Biltilsynet har vedtat på siste tekniske møte alt alle hjulvinkler skal være innenfor fabrikkhidden.

 

Kan man altså ikke justere camber/caster på bilen så er det ikke mulig å få godkjent senksettet uansett om man har TUV..

 

De har sluttet å godkjenne senkesett i Evje, men man kan fortsatt gjøre det i Arendal, inntil videre.. Men da kun hvis alt er innenfor fabrikkhidden..

 

: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.