Polo 6N Varmgang uten varmt vann

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med kjøling på motor. Slangen UT fra termostat blir ikke varm (ingen gjennomstømning).

Følgende er gjort: Løftet topp, planet og lettere overhalt, alt av pakninger nye. Byttet reggreim og vannpumpe. Nytt termostathus med ny termostat (fulgte med ferdig montert, ikke rørt).

Fylt på kjøleveske, startet, fått gå seg varm, men slangen fra termostaten blir ikke varm og motoren blir meget varm. Jeg vet at termostaten åpner (testet).

Er det noen som har noen ide om hva det kan være????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du trykk på systemet, dvs blir slangene harde ?

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, slangene blir ikke spessielt harde nei. Jeg har en liten mistanke om at det kan være litt luft i systemet, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få den ut... (Funket ikke å la den stå å bli varm og trykke/klemme på slangene) Er det noen form for utluftings ventil eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lokket på ekspansjons tanken. Dersom dette ikke er tett så kan det skje rare ting med kjølevannet. Vet om en som bytta motor pga defekt lokk.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HA HA..... Jeg har faktisk vert inne på tanken sjøl ja.... :)

Men er jeg avhengig av å få trykk på systemet for å få luftet eller at det skal renne vann fra termostat til radiator?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten vannpumpe eller termostat. 99,*999% sikkert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten vannpumpe eller termostat. 99,*999% sikkert

Tror ikke det nei, som du kan lese i første innlegg så er begge nye, bare stått i motor noen timer.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det er vann i systemet og termostaten åpner, så er de enten ikke vann akkurat der pumpa er, ellers så går ikke pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slanger inn og ut fra varmeapparatet blir varme så der må være sirkulasjon, vannpumpe må gå siden den blir drevet av registeret og motoren går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk nøye at lokket tetter skikkelig på ekspansjonstanken,den o-ringen kan lekke selv om det virker tett. Da blir det bare tull og koking...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nytt lokk til ekspansjonstanken kjøpt, montert og testet. Jeg får trykk på slanger de blir harde. Slangene til varmeapparatet blir begge varme, får fin varme i kupeen. MEN slangen ut fra termostat er fremdeles kald....??

Jeg skjønner ingen ting lenger. Siden jeg får varme i kupeen regner jeg med å ha sirkulasjon (vannpumpe OK, den er ny). Termostaten ble sjekket før montering, da åpnet den. Før jeg monterte slamngene til og fra radiatoren blåste jeg inn i den ene og registrerte at det kom ut vann fra den andre (ikke tett radiator?)..

Begynner nå å bli VIRKELIG oppgitt..... NOEN SOM HAR INNSPILL.... HJELP!!!

-Ruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som samme problem jeg hadde på min A4 tidligere denne uka. Det var termostaten som måtte byttes. Skru av og sjekk den, evt kjøp en ny og prøv den. Hvordan er evt fjera på termostaten? Min var omtrent stein hard, iforhold til den nye.

Jeg hadde også varme i kupèen, men vannet sirkulerte ikke inn til radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta den ut å prøve, den er helt ny, fulgte med på det nye termostathuset, jeg vet at den åpner men kan vel kansje være som du sier at fjæra er noe stram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ihvertfall problemet her, tok ut termostaten og sjekket, den så grei ut, men fjæra var veldig stram. Når jeg fikk i den nye termostaten, (ifra biltema faktisk) så gikk alt som normalt. Radiatoren ble varm, osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti samme problemet på polo tidligere da også med helt ny orginal Termostat. Det enkleste du kan gjøre er å fjerne den helt så ser om du får varme i slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fåreløpig status: original termostat erstattet med uoriginal. Den originale har som tidligere nevnt i tråden MYE hrdere fjør. Ser nå ut til å fungere, må kjøre litt til - fremdeles litt skeptisk.... :)

-Ruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som kan skje hvis du har litt luft i systemet er at det blir vakum på baksiden av termostaten.

Da klarer ikke fjæra å åpne.

Dette kan løses ved å borre et lite hull i termostaten.

Dette gjør at vakumet slipper uten at du får noe særlig gjennomstrømming av væske i systemet.

Jeg har vært nødt til å gjøre dette på en av mine tidligere biler.

Det fungerte helt topp.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å plukke av regreim og vannpumpe, så spyle igjennom for å sjekke at der er gjennomstrømning i begge retninger. Har mistanke om at der kan være ei blokering en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.