Første roadtest Golf R !?

Anbefalte innlegg

 

Hvor mange i klubben har bestillt seg en sånn? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en til Stavanger ihvertfall, nytt klubbmedlem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en flersides test i siste EVO bladet.

 

Møller har bestilt en, og en kunde i Stor-Oslo har bestilt en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns litt av sjarmen er borte uten vr6 motoren jeg da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns litt av sjarmen er borte uten vr6 motoren jeg da..

 

Tenk på miljøet nå JV :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette virker som den perfekte bilen i kompakt-/Golf-klassen. Den har mer av alt GTI har - og firehjulstrekk: ja :.

 

Så får vi middels bemidlede vente til prisene faller om noen år. Da kjører man vel i mellomtida A6 Avant, mens man egentlig kunne tenke seg noe a'la denne Golfen;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil om at dette blir en habil Golf, og med det sier jeg en ny type Golf velkommen :) Måtte R32 gå inn i historien som den kuleste og banebrytene Golfen den er :)

 

Skulle bare ønske 4-Motion var et valg på TSI bilene også, så tror jeg mange av oss mindre bemidlede kunne hatt en ny fornuftig bil :) 170hk TSI 4-Motion GT SPort hadde vært veldig fin syns jeg. Prisen kunne ligget på rundt 400,000kr så hadde de fleste med en 100% jobb hatt råd til å kjøre disse nye og sikre bilene framfor gamle skrap uten sikkerhet. Med litt prioritering til bil selvfølgelig.

 

Drømmesituasjon, ja dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og sansen for R-Golfene, men om det er modellen jeg ville punget ut for i Norge er en annen sak.

Liker dog konseptet av sportslighet kombinert god utrustning fremfor GTI som vel er "ren sport" tilnærming?

 

Tror ikke det er så farlig at man gikk ned fra "VR6" til TSI jeg, de som kjøper disse nye liker de nok som de er.

Enkelt logikk, TSI (lavtrykksturbomotor) slipper ut mindre CO2, som jo er den ledende faktoren for motortilbudene om dagen.

 

Synes dette virker som den perfekte bilen i kompakt-/Golf-klassen. Den har mer av alt GTI har - og firehjulstrekk: ja :.

19E-299 med 3G...

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19E-299 med 3G...

 

;)

 

Golf 2 Limited : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns litt av sjarmen er borte uten vr6 motoren jeg da..

 

Veldig enig, 6 sylindra i en liten golf er råere enn hvilken som helst turboladda 4`er i mine øyne.

 

Den gjenspeiles også i testene som er gjort imellom Golf V R32 og Audi S3 8P!

Der trekker R32 det lengste strået pga motoren først og fremst.

 

Når jeg kommer ut fra butikken å setter meg i bilen og drar i gang seksern, så snur både små barn seg og eldre..., det hadde ikke skjedd om jeg starta en 2,0Tfsi!

 

Nei... Vw skulle ha lagd en 3,2L eller 3,6L med turbo og putta den nedi en Golf!

Forbruket og C02 hadde gått ned, mens effekten kunne lett ha vært 350-400hk, måtte vært noe som tok knekken på TT-RS sin 5 sylindra 340hk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig, 6 sylindra i en liten golf er råere enn hvilken som helst turboladda 4`er i mine øyne.

 

Den gjenspeiles også i testene som er gjort imellom Golf V R32 og Audi S3 8P!

Der trekker R32 det lengste strået pga motoren først og fremst.

 

Når jeg kommer ut fra butikken å setter meg i bilen og drar i gang seksern, så snur både små barn seg og eldre..., det hadde ikke skjedd om jeg starta en 2,0Tfsi!

 

Nei... Vw skulle ha lagd en 3,2L eller 3,6L med turbo og putta den nedi en Golf!

Forbruket og C02 hadde gått ned, mens effekten kunne lett ha vært 350-400hk, måtte vært noe som tok knekken på TT-RS sin 5 sylindra 340hk : smil :

 

Må si meg enig dette. Synes den nye R Golf'n mister litt av sjarmen med en 4'r under huven.

Synes den ser barsk ut og 4-hjulstrekk med litt turbo power er aldri feil. Men dette skulle vært forbeholdt GTI og ikke R.

 

Give us the VR6 back in the Golf R :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reine symaskin lyden fra motoren jo.. tikk tikk tikk tikk tikk..: bh : i sverige får man en slik til ca 350.000kr.: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, jeg prøvde lavær å spore av tråden på lik linje de andre Golf R trådene har gått, men pokker heller, har de ikke lagt mer arbeid i lyden på bilen enn det videon viser er den ikke verdt R bokstaven engang : bh :

 

Denne Golfen bør sette nye banerekorder for å være verdig Golf R navnet mer enn Golf kan bære navnet R-Line.

 

Velkommen dumme GTI med 4WD som vil koste en formue! Den blir vel ikke noe billigere enn en ekte R32 hadde blitt. Selvom en R32 med Turbo hadde tatt statens julebord til nye høyder.

 

If it ain't broken, keep your hands off!

 

Og hva er den lyden hver gang bilen girer? Poff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det bare er meg, men er ikke CO2 og effekt utslagsgivende for avgiften nå, og ikke volumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det bare er meg, men er ikke CO2 og effekt utslagsgivende for avgiften nå, og ikke volumet?

 

Jupp, spiller ingen trille om det er 1,1L eller 8,9L som står i bilen.

 

Co2 og hk straffes vi norrbaggar for!

 

Alt over 200hk eller var det 180hk, er veldig dyre hester desverre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra gjør den hvertfall ser jeg!;)hehe.. flytta seg bra på speedoen! En ting jeg er sikker på at denne nye Rèn slår gammle R32 på bane! mye grunnet mer jevn vekt fordeling!:) men er sant at motorlyden er har gått mange hakk tilbake fra R32! Spesielt på tomgang hørte jeg!hehe.. ikke fin lyd i disse TSI/FSI motorene på tomgang akkurat!:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra gjør den hvertfall ser jeg!;)hehe.. flytta seg bra på speedoen! En ting jeg er sikker på at denne nye Rèn slår gammle R32 på bane! mye grunnet mer jevn vekt fordeling!:) men er sant at motorlyden er har gått mange hakk tilbake fra R32! Spesielt på tomgang hørte jeg!hehe.. ikke fin lyd i disse TSI/FSI motorene på tomgang akkurat!:o

 

Ja det bør den klare!

Blir ille om Golfen får mer og mer hester, men at den går dårligere!

 

Altså Golf V R32 er jo ikke like kjapp på bane som den første R32, og hvis Golf R skal være treigere enn Golf V R32, så blir jeg fortvilt!

 

Jeg tipper herved 8,26 på Nurburgring, tipper vi får resultat i løpet av en eller to mnd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Golf R liker jeg. Tenker jo ikke på pris her i Norge da så klart.

Men den har jo en meget potent motor, 4motion og sikkert en fin balanse.

 

Lydmessig ikke helt som R32.

 

PS: Nederlandske språket låter fasinerende:)

Vil ha de med manuell !!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.