Instrument i 02 audi a6 1,9 tdi

Anbefalte innlegg

Hei. Voltmeteret i instrumentet viser nesten 16v når jeg kjører. Dynamoen lader ikke mere enn 14,2v målt på batteriet og ca 14,5v målt på dynamo. Ingen feilkoder lagret på motor eller instrument. Er det noen som har erfaring med va det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte selve instrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Vet du om flere som har samme problem? Har dobbel sjekket lading å feilkoder idag å den lader fremdeles 14,3 v med belastning. Ingen feilkoder lagret på motor eller instrument. Men har lagt merke til at tankmåler også er litt tullerusk av seg. Må man ha nytt instrument eller går det og sende på reprasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en helt lik inne forige uke på jobben, han sendte instrumentet på rep. de klarte ikke fikse det så der ble det nytt instrument. den ble bra. men 100% kan man ikke si uten test av ledningsnett osv. men er ganske vanlig med feilvisning på viserene på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet hvor det ble sendt på reprasjon henn? Synes jeg har lest en plass at startspærren ligger i instrumentet. Hvisst jeg må skifte instrumentet må jeg sikkert på merke verksted for å kode opp det nye da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oslo speedometer service eller noe.. men som sagt så fikk de det ikke til på denne feilen, så det endte med et helt nytt instrument og da ble den bra. Ja startsperren på din bil sitter i instrumentet. Så den må du kode opp online på merkeverksted. pris for utskifting av instrument med koding av instrumentet, tilpassing av alle tilpassingskanaler, og koding av alle nøkler til startsperre er ca 1800kr på audi ex selve delen.

anbefaler å få kjørt en aktordiagnose på analogvisningen på instrumentet før skift i allefall som et minimum av feilsøk.. dette gjøres billig på audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da får jeg dra til ett merke verksted å gjøre det. Tusen Takk for hjelpa Stian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 2002 oppfører seg helt likt, voltmeter langt over rødfeltet, dieselmåler vaier frem og tilbake, og speedometer kutter helt plutselig. Var en kar som nevnte noe om en "spenningskonstant" som var montert bak på instrumentene. Høres dette kjent ut for noen?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.