#1 Skrevet Februar 4, 2010 Har veldig lyst å montere kompressor kit på min 3'er golf VR6, men har tenkt å høre om det i hele tatt går ann å få det godkjent. Må jeg gjøre noe spesiellt før jeg ringer Biltilsynet? Noen som har peiling på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2010 visst VR6 ble levert orginalt med kompressor så har det vært mulig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2010 Så du tror ikke det er mulig å få det godkjent i det hele tatt? Ikke om det regner elefanter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2010 ingen ting er umulig, bare veldig veldig vanskelig... lang vei å gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2010 Er vell større sannsynlighet at det kommer til å regne elefanter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2010 såpass ja. Har tenkt å ringe og høre allikevel, men regner ikke med noe positive svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2010 Ble Golf MK 1 levert med 16V ? (har ikke peiling), men jeg vet det har vært registrert 16V MK1 golfer her på berget - Golf 2 kom vel aldri med VR6 heller (uten at jeg vet om noen som er godkjent)......så aldri si aldri....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2010 Z-Engineering ZR1 kompressor du har? 0,4 bar? Vet at Z har TUV på sine kit. Dessuten, så tar det jo ikke lang tid å få den orginal. Eller å montere det på igjen. Bilen din er jo så gammel, at du har ingen avgifter. ZR2 gir ca 100nm og 80 hk extra på svinghjulet i forhold til orginalt. Da på 0.6 bar som ZR2 lader. Så det er ikke sikkert det er umulig nei. Hele bilen kan jo være helt orginal, utenom kittet også. Min var det, og jeg synes den gikk skikkelig godt. Eller den ble veldig mye sprekere iallefall. Er jo et veldig ryddig kit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2010 Har ikke den enda men planen er å kjøpe Z-engineering sin kompressor. Går jo ann å bare skru kit'et av for hver eu-gokjenning, me kjiipt å bli stoppet i teknisk kontroll med kompressor uten at det er godkjent. en annen ting er hvis man kræsjer med kittet montert uten å ha det godkjent. får ingenting igjen på forsikringen da. har du prøvd å få det godkjent? eller bare kjørt med det og skrudd ann av før eu-kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2010 Har ikke den enda men planen er å kjøpe Z-engineering sin kompressor. Går jo ann å bare skru kit'et av for hver eu-gokjenning, me kjiipt å bli stoppet i teknisk kontroll med kompressor uten at det er godkjent. en annen ting er hvis man kræsjer med kittet montert uten å ha det godkjent. får ingenting igjen på forsikringen da. har du prøvd å få det godkjent? eller bare kjørt med det og skrudd ann av før eu-kontroll? Da må forsikringselskapet bevise at du kræsja pga de ekstra kreftene. Hiv på kompressor du, blir du stoppa så er det ikke sikkert dem veit at du har kompressor engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2010 Da må forsikringselskapet bevise at du kræsja pga de ekstra kreftene. Hiv på kompressor du, blir du stoppa så er det ikke sikkert dem veit at du har kompressor engang Bare styr unna svære åpne filter og blå silikonslanger, så er det nok stor sannsynlighet for at ingen legger merke til det ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2010 ja det kan være lurt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...