Skal bytte til en annen olje. Div spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal nå til å bytte motorolje på Audien. Og da lurer jeg på hvilken olje som jeg burde gå for da jeg er glad i bilen. Hørt mye godt om Castrol SLX(?).

Bilen har gått på Shell Helix Ultra fra vertfall forrige eier og til nå. Hørt at denne ikke er så god?

Så jeg tenkte å ha på litt motorrens for å få bort koks og få prøvd å rense den velkjente sila som tetter seg etter hva jeg har lest.

Hvilken olje burde gå for? Og hva viskositet skal jeg ha?

Hvilken motorrens skal jeg gå for?

Takk for svar på forhånd.

Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på Helsyntetisk og Delsyntetisk olje? Hva skal jeg ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på Helsyntetisk og Delsyntetisk olje? Hva skal jeg ha?

Helsyntetisk olje har flere spesifikke tilsetninger som er tilsatt oljen for å gi flere egenskaper ved den; bedre smøreevne ved høy/lav temperatur osv..

Du kan lese mer om olje her

Jeg ser ingen årsak til å spare noen kroner ved å velge en delsyntetisk olje når det finnes helsyntetisk som ikke koster skjorta:)

Omega har en oljerens som jeg har god erfaring med, den har jeg sett hos Coop OBS/Bygg, Cd-Cardic, Tools m.fler:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ;)

Er Castrol SLX Professional C1 5W-30 gode greiene eller? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ;)

Er Castrol SLX Professional C1 5W-30 gode greiene eller? :)

Har ikke prøvd den spesifikke oljen du nevner, men se i instruksjonsboken hvilken spesifikasjon/Godkjenning som anbefales, f,eks VW 506, så ser du på produktetiketten til oljen hvilken godkjenning den oppfyller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.