#1 Skrevet Februar 5, 2010 Har montert et par stk H3 smd led-lys i tåkelysene mine. De lyser ufattelig svakt, dvs at de lyser på nivå med parklyspærene mine (som også er led, men ikke smd). Jeg har tatt med i beregningen at disse ikke ville fungere som vanlige pærer (ei heller være brukendes som tåkelys), MEN det synes nesten ikke at de er slått på engang. I tillegg er de knall blå, mens de er reklamert for som "hvite-xenon", dvs hvitt med blåskjær regner jeg med. Kjøpt på Bilkabel, kanskje selger har noe utfyllende info angående dette. Er ikke ment som kritikk, bare stusset litt over lysstyrken. http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=8_79&products_id=176 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2010 Kan du se om alle smd diodene på pæren lyser? Ta den ut og se. Hva er spenningen i tåkelys sokkelen? er gjerne vanskelig og se, men hvordan lyser de i forhold til bilde på Bilkabel sin side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2010 no står det på sida at dei ikkje er brukanes til noko anna enn tåkelys, men har du orginale eller uorginale tåkelys?? har lagt merke til at enkelte uorginale tåkelys lyser dårlig sjølv ved gode pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2010 (endret) Jeg har original tåkelys. Som sagt så regnet jeg med at det var DRL styrke på disse ut i fra hva som står i salgsannonsen, og for øvrig ikke brukendes lys. Dvs at de er ikke i nærheten av å være brukendes som tåkelys engang, men det regnet jeg med. Behovet for tåkelys har jeg aldri opplevd, så derfor gikk jeg for disse. Men det pussige er at det er ekstremt svakt lys, parklyset er sterkere og eller like sterkt, vanskelig å se forskjell hvertfall, hehe.. Får sjekke pærene for skader og sjekke om alle leds'ene fungerer i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2010 Kan du se om alle smd diodene på pæren lyser? Ta den ut og se. Hva er spenningen i tåkelys sokkelen?er gjerne vanskelig og se, men hvordan lyser de i forhold til bilde på Bilkabel sin side? Alle smd diodene lyser. Tåkelyssokkelen står til 12V 55W. Hadde tilsvarende halogenpærer før. Da lyste det kraftig! Disse nye pærene har 12V 100W. Kan det være årsaken? I tillegg driver den ene pæren og flimrer litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2010 Okei, er hver av de nye pærene 100W? Hvis de hadde trekt for mye amp så ville en sikring ha røket, så tviler det er problemet. Du har ingen kjente med en bil med samme sokkel så du prøvd de i? Eller en 12V powersupply, bare for og utelukke bilen din. Har du 12V i pæresokklene? Hvis den ene flimrer kan den være halvfuckt eller spenningen(V) er for lav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2010 Hver av de nye pærene er 100W, og jeg har 12V i sokklene ja. 12V powersupply; holder det å teste det med en billader koblet til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2010 Disse 'pærene' trekker neppe mer enn 2-3W, og gir dermed også svært lite lys siden de er 'laget' for reflektorer som er beregnet til en halogenpære. Skal du ha LED som virkelig lyse, koster nok mer enn disse, ja! Med en gammeldags billader får du bare likerettet spenning uten noen regulering, så det kan i såfall flimre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...