Anbefalte innlegg

Hei!

Litt mer om Touransyken. Var på 120000 service i Sverige. Fikk vite etterpå at det var ulyd på svinghjulet. Kontaktet Albjerk i Norge og de mente det samme. Pris 21000 for bytte. Hva kan skje hvis jeg ikke gidder å bytter? Event hvor lenge kan jeg kjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Ingen som kan si noen ord om svinghjulet. Verkstedet hører en ulyd, men jeg merker ingenting ved kjøring. Har vært på 120000 service i januar bla bytett reim Må jeg byttet svinghjulet umikddelbart eller kan jeg drøye det noe....? Til sommeren eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir veldig ofte anbefalt å bytte så fort som mulig, kommer litt ann på hvor ille lyden er også.

Ulyden blir bare kraftigere med tiden uansett.

Er ulyden svak, såvidt den kan høres så skulle det vel holde en god del tusen til, men kan aldri være helt sikker.

Man vil også merke det etter hvert på igangsetting, at det hakker.

Uvisst hvor lett det er å merke på dsg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde et deksel som subbet på svinghjulet. Spurte om det hastet, skulle da ordne det. Men i forhold til hvor tidlig jeg måtte ha time. Fikk da beskjed om at det kun var denne delen og svinghjulet som ville bli værre og værre, til slutt Stopp..

Men siden alt skulle byttes, var det samme om det var 10% slitt eller 70% Etter hva jeg forstod!

Desverre kjent feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bytte av svinghjul og bytte av dieselpumpe på reklamasjon på min passat 2006 2.0 tdi DSG. Den var da 3 og et halvt år gammel og hadde gått 118000. Det er bare å prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vet det er et kjent problem. Garantien er gått ut så det er ikke mer å hente der. Nettopp hatt bilen på service så jeg var lite sugen på å se flere lapper fly. Prøver å få til en sverigetur til våren. Fått pris på 14300SEK så det er ikke bare røyk og bacon som er billigere hos søtabror

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanti utløpt, men hva med reklamasjon (5 år)? Eller at VW har forlenget garantien på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør prøve, som sagt et kjent problem..

Og hva kan du tape på det, værste som skjer er jo bare at du må betale det selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke får dekka noe på garanti... Kontakt Multi Parts AS på Loesmoen(Robert)

og kjøp ett brukt(den nye typen)! Han ordna dette til en Golf V DSG og det funker topp!!

 

Anbefaler å skifte snarest... Værste tilfelle jeg har sett så har svinghj."eksplodert"

og "sprengt" kassa.... (dvs.løse deler fra svinghj.subber innvendig i kassa til det blir

hull utvendig) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Nei, bilen er 5 år, garantimannen på Albjerk var grei, men kunne ikke hjelpe. En dato er en dato. Ellers var jo Multi Parts AS en god opplysning. Nå vil jeg vel nødig skifte et svinghjul selv så det blir vel ikke noe særlig å spare. Takk for all hjelp så langt. Vi/jeg får håpe at svinghjulet tåler noen tusenkm til før vi ruller over brua... For det er vel ingen som matcher svenskepriser eller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Nei, bilen er 5 år, garantimannen på Albjerk var grei, men kunne ikke hjelpe. En dato er en dato. Ellers var jo Multi Parts AS en god opplysning. Nå vil jeg vel nødig skifte et svinghjul selv så det blir vel ikke noe særlig å spare. Takk for all hjelp så langt. Vi/jeg får håpe at svinghjulet tåler noen tusenkm til før vi ruller over brua... For det er vel ingen som matcher svenskepriser eller..

 

Jeg hadde min 2005 Touran 1.9 TDI DSG på service hos Nilsson Bil i Skee/Strömstad i fjor vår og fikk bemerket ulyd som kunne skyldes svinghjulet. Har siden kjørt 15.000 km (hvorav ca. 2.000 med campingvogn) uten at jeg har merket noen forverring, men blir bekymret når jeg leser denne tråden :confused: Nå lurer jeg på om jeg ikke bør få byttet svinghjulet snarest. Hvor fikk du tilbud om bytte for SEK 14.300? Vet du om byttet inkluderer flere deler enn selve svinghjulet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det var hos MR: Nilsson jeg fikk den prisen. Har vel selv heller ikke merket noe forandring, men hører nå selv den omtalte ulyden på tomgang. Hvis bilen din ikke er 5år enda så blir det byttet på garantien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hadde min -05 Touran inne til 120000 km service og fikk samme beskjed, ulyd i svinghjulet.

Men Skien Bil tok dette på garanti siden det var en kjent feil.

Byttet også cluchen da jeg kun betalte for delene og ikke noe for timene på skruingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er 5 år som gjelder når det gjelder svinghjulet?

Fikk høre idag at det muligens er svinghjulet mitt som er gåent.

Bilen er 5 år den 9.desember, altså om ca 1 mnd.

Så om det er 5 år som er når det er garanti på svinghjul så må jeg hive meg rundt og ringe Møller imorra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke egen garanti på svinghjul, men du har reklamasjonsrett på 5år dersom bilen er solgt ny av møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke egen garanti på svinghjul, men du har reklamasjonsrett på 5år dersom bilen er solgt ny av møller.

 

Ah skjønner.

Ja bilen er ny i Norge og kjøpt på Møller. :)

Ringer imorra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å skifte snarest... Værste tilfelle jeg har sett så har svinghj."eksplodert" og "sprengt" kassa.... (dvs.løse deler fra svinghj.subber innvendig i kassa til det blir

hull utvendig) ;)

 

Dette skjedde med naboen min igår og nå er han rimelig fortvilet. Han har en 2006 1,9 TDI. Hørte en subbelyd på morgenen, kjørte bortom serviceverkstedet (Snapdrive) på ettermiddagen og de fortalte om "hull i gearkassa". Ny vil koste 84000.

 

Men må kassa skiftes? Kan det være nok å bytte svinghjulet? Hullet er vel i flensen som fungerer mest som støvbeskytter. Kassa virker helt som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn med Touran på møller på mandag, å den samme dagen , så er bilen "fylt" 5 år.

Synes jeg hører ulyd jeg og, mulig turbo? Følger turtallet denne ulelyden.

Den høres ikke, før mann hører godt etter, hvis dere skjønner?

Men viss svinghjulet er defekt, og møller ikke tar det på reklamasjon, kan jeg ta ibruk min forsikring? Har if super pluss, dekker motor å girkasse etc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.