Biltematurbo? noen som har vært borti?

Anbefalte innlegg

Jeg tror turboen på min New Beetle 1.9 TDI er moden for utskiftning. Går i nødmodus i tide og utide, har sjekket det meste annet, så nå er turboen under sterk misstanke.

Da jeg i går kveld satt å surfet etter ny turbo, kom jeg over at biltema selger jo faktisk turboer.

Med min studentøkonomi hadde en billigturbo fra biltema vært helt perfekt! : vinke : Men, vil den passe? noen som vet org delenummer og turbonummer på min bil? og noen som har prøv biltematurboer?

det er en 1.9TDI 90hk, motorkode ALH

Mvh Morten K :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen det er snakk om er denne: Turbo for Ford og VAG diesel med turboaggregat Garret

GT1544S og OEM 454083-0001/-0002. . . . . . .79-703 | 3999,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema turboen er jo en kinakopi så kvaliteten er jo ikke som en orginal, men den fungerer sikkert en stund.

Jeg vurderte denne men endte med en ny borg warner fra GIK, da er jeg jo sikker på kvaliteten...

Husk uansett å sjekke om den slangen som leverer olje til turboen er kokset (eventuelt bytte den) og kim motoren en stund før oppstart (koble fra diesel tilførsla) så den har smøring når motoren startes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke bare sotet igjenn da.

Har du prøvet å kjøre den på høyt turtall i lavt gir? Trengs noen minutter bare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får overhalte garrett turboer også for ikke så aalt for mange lapper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum.. okei... jo, er mye mulig at turboen bare er kokset tett og skitten... kjøre en stund på høyt turtall? hum... kan jo alltids prøve..

Men ingen som vet om den biltematurboen vil passe? :) Min motor har vel turbo og eksosmanifold i et stykke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hum.. okei... jo, er mye mulig at turboen bare er kokset tett og skitten... kjøre en stund på høyt turtall? hum... kan jo alltids prøve..

Men ingen som vet om den biltematurboen vil passe? :) Min motor har vel turbo og eksosmanifold i et stykke?

du har vel vnt turbo og da er manifoil støpt i turboen, er mye problemer med dissy turboene, har selv byttet min akkurat og har den gamle liggende, tenkte og finne ut hva som egentlig var galt. Kan være dårlig vacum klokke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.