Audi 90 2.3 10v -89mod bruker vann

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi 90 2.3 10v som bruker vann. Var idag under bilen , men kan ikke se noen lekasjer. Den bruker ca 1-1.5l vann på 12-15mil. Det jeg oppdaget idag, var at det kommer endel damp ut ifra radiatoren, men er usikker på om det fordamper så masse vann på 12-15mil.

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har en Audi 90 2.3 10v som bruker vann. Var idag under bilen , men kan ikke se noen lekasjer. Den bruker ca 1-1.5l vann på 12-15mil. Det jeg oppdaget idag, var at det kommer endel damp ut ifra radiatoren, men er usikker på om det fordamper så masse vann på 12-15mil.

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme?

kan være en et lite hull i en slange så det renner ut vann ned på radiatoren?? kan være mye rart har du fått tynnere olje på motoren pass på vann i motoren er ikke bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være en et lite hull i en slange så det renner ut vann ned på radiatoren?? kan være mye rart har du fått tynnere olje på motoren pass på vann i motoren er ikke bra.

Slangen som går over radiatoren er tett. Dampen økte, når jeg ruset motoren, noe som er naturlig i å med at vannpumpen jobber vel fortere da. Oljen er ikke tynnere eller grå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser vell kompresjon fra motoren ut i kjølekanaler vil jeg tra :) ergo gåen toppakning ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser vell kompresjon fra motoren ut i kjølekanaler vil jeg tra :) ergo gåen toppakning ;)

Hvordan finner jeg ut om den er gåen da? Måle kompresjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du fyller på vann å ser om den kaster det av seg igjen mens den går å du gir litt gass... med toppa av.. bobler det når du gir gass kjører den kompresjon ut i kjølesystemet....

eller trykktest kjølesysteme å se om trykket faller uten at du ser lekasje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.