#1 Skrevet Januar 24, 2005 Sliter med dette BREMSLICHTvarsellyset på min kjøre computer. Får det bare midlertidig vekk. Problem er at jeg følger intruks og trykker på bremsepedal når jeg starter motoren og BREMSLICHT lyset forsvinner og OK lyset kommer fram og slokner. Men når jeg slepper bremsepedalen så tar det et sekund eller to så kommer det (helv...) BREMSLICHT lyset på igjen. Alle bremselyspærene er i orden. Noen som har noen lurer idèer hvor jeg kan begynne å feilsøke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2005 har det samma problemet på min bare at lyset ikke kommer tilbake når jeg slipper pedalen.. har ikke peil på ka det kan værra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2005 har det samma problemet på min bare at lyset ikke kommer tilbake når jeg slipper pedalen..har ikke peil på ka det kan værra. Jeg hadde samme problem med min..så sa samboer'n at et bremselys bak var gåen. Joda..skiftet pære idag og så var alt greit. Kan jo være et tips edit..hadde i tillegg et kabelbrud.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2005 Hos meg så lyser alle pærene. Så det må være noe annet. Kan evt sjekke opp i kabelbrudd, men tror det er lite sansynlig(??) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2005 er ikke bare så enkelt som dårlig kontakt i pæreholdere da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2005 Jeg har et lignende problem. "Bremslicth" lyser selv om begge bremselysene fungerer + ekstra bremselys på hattehyllen lyser. Når jeg kobler ut det ekstra bremselyset er imidlertid alt som det skal være. Det ekstra bremselyset ( som ser ut til å være orginalt ) er koblet inn på venstre bremselys. Har lagt merke til at det går en ledning fra venstre bremselys til høre bremselys. Jeg tror problemet mitt er at det er at det er dårlig kontakt i denne ledningen, og at spenningsfallet på venstre side er større enn på høyre side. Teorien min er at det er denne forskjeller i spenning som får "Bremslichtlyset" å lyse hos meg, selv om alle bremselys lyser. Har ikke hatt tid til så sen nærmere på dette. Har du ekstre bremselys kan det være vært å sjekke om det kan være noe lignende problem hos deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2005 har det samma problemet på min bare at lyset ikke kommer tilbake når jeg slipper pedalen..har ikke peil på ka det kan værra. Det er en autocheck, så det skal stå "Blinklicht" der etter at du starter motoren, og så skal det forsvinne når du trykker inn pedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2005 ok, jeg må innrømme at Autocheck systemet ikke er originalt opprinelig i min cab. Dette er noe jeg har flyttet over fra min S2 delebil. Som jeg nå har nesten fått til å fungere. Et par ting til dere sier: Jeg har ekstra bremselys på bagasjeromslokket. Men det har jeg koblet utenom kretsen til Autocheck/de to andre bremselysa. Så det burde være ok. Det som er litt snodig er at når jeg tråkker inn bremsepedalen og få Autochecken til å si ok og når jeg slipper den igjen så begynner lyset å blinke igjen. Jeg mener også den "lille boksen" som har forbindelse med Autocheck systemet virker. For førstegang så glemte jeg jordinga og da fikk jeg også opp "pæra med kryss på " lyset + "bremslicht" Da jeg satt på denne forsvant det lyset med "bremslicht" blei værende. Med videre feilsøking fatt jeg ut jeg hatt (igjen) glemt å koble til "bremselystilførselen" på inngangen til den "lille hvite" boksen. Så da trodde jeg problemet var løst. Trykte inn pedalen og lyset forsvant med kom tilbake når jeg slapp pedalen igjen. Det må vel være et eller annet som spiller meg et pluss? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2005 Har samme problem på "S90'en" min. Har S2 instrumenter i denne og aner ikke noe om koblingene, men bremselysene fungerer iallafall som de skal selv om Autocheck'n piper om bremselys-problemer... Jeg har ikke høytsittende ekstrabremselys, kun de to originale i baklampene. Finner jeg ut av det skal jeg si fra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...