Timing av S4? (tenningslampe)

Anbefalte innlegg

Skal bytte hallgiveren/"fordeleren" i bakkant av motoren idag, da den som står på no (7a) lager fæle lyder. spesielt ved kald motor.

Har kjøpt en ny 7a fordeler fra 034.

Men for å få tenningen riktig, må jeg vel på biltema å kjøpe en tenningslampe. Men jeg har aldri vært borti det og vet ikke helt kordan den fungerer.

Hvordan skal det være med gradene på tenningen?

Skal jeg bruke lampen ned mot svinghjulet?

Batteriet er jo bak under setet, kan jeg koble +'en på plusspolen ved høyre dempertårn?

og minuspolen på motoren enplass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare sette motor på tenningsmerker så er det bare bytte hallgiver.

Er to merker på den også som skal flukte.

Ikke mulig å justere tenning så lampe trenger du ikke

har du orginal ANN kammer må du flytter over fordelerdrev fra gammel til ny fordeler da de ikke er like

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 7a kammer og 7a fordeler på den, bare den lager ulyder. gåent lager inni den...

noe triks på hvordan jeg lett kan får turnet motoren uten å demontere halve bilen igjen? får jo ingen 27mm pipe inn på veiven no, med viften stående halveis forran reimhjulet. Dekslet på kamdrevet er jo også et helvette å få av pga strammeren til viftereimen ligger jo klin oppi dekslet, bare en millimeter eller to klaring. Noen andre triks? Ta ut pluggene og skubbe bilen til den er i possisjon? eller noen andre lettere triks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av strammeren til reima da får du av deksel til reim.

Ta ut plugger

da kan du turne forsiktig på motor på det øvre drevet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kordan skal gradene være da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et hakk på øvre drev som skal flukte hakket i dekselet

Så er det et hakk i nedre drev som skal flukte en utheving i nedre deksel.

På fodrdeler en det en strek i ytter delen som skal flukte hakket på indre delen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor skiftenøkkel eller fastnøkkel på sekskanten i front av servopumpa. Hvis den bare glir på remma så press remma litt ned samtidig slik at den blir litt strammere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor skiftenøkkel eller fastnøkkel på sekskanten i front av servopumpa. Hvis den bare glir på remma så press remma litt ned samtidig slik at den blir litt strammere.

Godt tips.. takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.