Får ikke av nærlys på golf3 når tenning er på. Feil lysbryter?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å kjøre grøftelys kombinert med parklys. Problemet mitt er at lysbryteren min ikke tillater meg å bare ha parklys på så lenge motoren går.

Uansett innstilling jeg har på bryteren, så er nærlysene på. I parklys-stillingen lyser begge, men langlysene går ikke på. I nærlys-stillingen lyser begge + at langlysene kan skrues på.

Den gamle bryteren min(som gikk i stykker) skrudde av nærlysene når jeg satt den i parklys-posisjon.

Den nye bryteren er en euro-bryter som jeg kjøpte fra e-bay. Den ser helt identisk ut med den gamle.

I norge skal jo kjørelysene være på i 0 stillingen, så regner med at den ikke tar høyde for dette siden det er litt spesielt. Resultatet er at de ikke er av på 0 stillingen, og at den ikke skrur av nærlysene ved parklys-innstillingen.

Min plan var å legge til en ekstra bryter som jeg kan bruke til å kutte nærlysene med. Er dog usikker på hvilke kabel jeg må legge bryteren inn på, eller om det er to(1 per lys).

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine Mk3 er det den gule ledningen nederst som styrer de automatiske kjørelysene.

Jeg hadde et lignende problem på min 1996 da jeg skulle bytte lysbryter for å få tåkelysfunksjon, da var det ikke mulig å slå av nærlyset uansett posisjon, flyttet innmaten fra den originale over i den nye bryteren slik at jeg kunne bruke tåkelysfunksjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 96 dette og.

Så vidt jeg kunne tyde fra koblingsskjema i haynes boken så er det den gule på denne og.

Tenker jeg bare legger til en ekstra bryter på den gule ledningen for enkelhets skyld.

Men ut av nysgjerrighet er de lette å demontere de bryterne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ut av nysgjerrighet er de lette å demontere de bryterne?

MK3%20Euro%20Headlight%20Switch.jpg

Bakerst på rammen er det tre mothaker, tre noe mellom innmaten og rammen for å få disse løs, forsiktig.

Så må du flytte på låsepinnene i de J-lignende sporene.

Nå er det bare å dra innmaten ut.

Mekanismen til selve bryteren har en fjær og mindre plastdeler du må være forsiktig med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk, skal gi det et forsøk. Er ikke så elegant med en ekstra biltemabryter som ikke passer inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.