#1 Skrevet Februar 6, 2010 Skal matte ned bunnstoff på båten, og slipepapir er jo håpløst, tetter jeg jo etter "notime". Men har brukt Scotch-brite slipematte før til slikt, og denne har ikke det samme problemet. Jeg sliter med å finne nettbutikker som selger slik til private. Det er er ute etter er i denne butikken: http://www.industrinett.no/wsp/tess2/frontend.cgi?template=node&nodeid=16813 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2010 Må det være nettbutikk? Vet Meca, Mekonomen og lakkbutikker selger disse her nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2010 rørlegger butikker har også disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2010 Biltema har sin egen variant også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2010 Har ikke funnet det jeg har lett etter i butikkene jeg har sett i, men fant til slutt noe på Ødegård Lakk: http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?search=matteklut&view=search&menu=617&searchbutton.x=0&searchbutton.y=0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2010 Kjøp på rull.. veldig greit å ha stående til senere bruk, believe me:) Hvis bilen bare skal mattes ned (ingen steinsprut eller bulker) så går det an å bruke den, bare sørg for å få det skikkelig matt.. og hvis bilen skal være sølv met eller lignende så må du være forsiktig med å bruke den røde.. er veldig grov (ca tilsvarende p240), og det vil vise pusseriper etter den på sølv og andre ømfintlige metallic farger.. Jeg personlig bruker alltid pussepapir på en hellakkering uansettt.. bruker p400 på maskin og p500-p600 for hånd etterpå.., hvis jeg bare skal matte ned bilen.. Men hvis ikke du har pussemaskin tilgjengelig så kan jeg forstå du synes det er slit å bruke pussepapir på hele bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2010 Kjøp på rull.. veldig greit å ha stående til senere bruk, believe me:)Hvis bilen bare skal mattes ned (ingen steinsprut eller bulker) så går det an å bruke den, bare sørg for å få det skikkelig matt.. og hvis bilen skal være sølv met eller lignende så må du være forsiktig med å bruke den røde.. er veldig grov (ca tilsvarende p240), og det vil vise pusseriper etter den på sølv og andre ømfintlige metallic farger.. Jeg personlig bruker alltid pussepapir på en hellakkering uansettt.. bruker p400 på maskin og p500-p600 for hånd etterpå.., hvis jeg bare skal matte ned bilen.. Men hvis ikke du har pussemaskin tilgjengelig så kan jeg forstå du synes det er slit å bruke pussepapir på hele bilen.. det er en båt det er snakk om nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2010 det er en båt det er snakk om nå hehe jeg bør ikke røre hiddenen før klokka 12 om dagene.. trøtt og vims.. da er det bare å gi gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2010 Problemet jeg har, er at jeg la på Jotun Antipest på båten, før jeg la på bunnstoff. Jeg lot Antipesten stå å tørke de antall timer som angitt på boksen før Jotun Racing bunnstoff ble smurt på. Ved opptak av båten så jeg noe antydning til at bunnstoffet hadde sluppet fra Antipest'en, og etter høyttrykkspyling av bunnen så forsvant ca 1/3 av bunnstoffet fra ene siden av bunnen....mens andre siden var helt som forventet, ingen avskalling. Utfra div forumbruk på http://www.baatplassen.no, har det vel fremkommet at Antipest ikke bør få herde fullt før bunnstoff skal på, den blir for hard til at bunnstoffet biter. Så nå må jeg slipe bunnen slett igjen, ha på ett lag til Antipest, og kanskje ett lag vanlig primer, og så bunnstoff på nytt, og det er til dette jeg trenger noe som ikke fyller seg med en gang jeg sliper litt. Så at den røde Scotch'en lager riper og er "effektiv" er bare bra. "Gleder" meg virkelig til denne jobben....jeg som hadde håpet på 1 strøk og sjøsetting skulle være planen i år... Har liksom ikke tidsbudjettert med dette i husbygginga som braker løs om en mnd's tid...for nå om dagen er det noe hvite greier ute som er kaldt, og ikke egner seg å ligge på rygg i og pusse! Skal kjøpe på rull også...brukte slikt som dette hele tiden da jeg jobbet med F-16 og skulle fjerne alt fra korrosjon til nedmatting av aluminium. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...