#1 Skrevet Februar 7, 2010 Bilen vil ikke starte, høres ut som at starteren ikke slår inn og går bare rundt. flg. feil meldinger er avlest i Vag-Com og er litt usikker på om dette kan ha noe med at bilen ikke vil starte. 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached P1565 - 35-00 - - 17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction P1545 - 35-10 - - - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2010 Må bare prøve flere ganger. Vanlig 2,4V6 feil dette, ventilene har låst seg i åpen stilling. Kommer av mye småkjøring. Søk og finner flere tråder om dette problemet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2010 Har prøvd nå lenge uten at det tenner. Når jeg drar på starteren så drar den ikke rundt ordentlig, bare enn sånn "simpel" lyd som drar rundt (ikke den vanlige). Men er det noe annet jeg kan gjøre for å få den til å tenne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2010 Fant ikke noe ut av dette, så da er bilen levert Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2010 Sjekket du registerreima? Hvis den har røket høres det ikke ut som motoren går ordentlig rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2010 Har ikke sjekket den, men ville ikke det kommet opp på Vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2010 høres ut som reg reim eller oljen har sege ut av løfterene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2010 Har møller funnet ut noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2010 De hadde ikke staret på bilen når jeg kjørte forbi ved lunch tid, så venter i spenning på en telefon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 26, 2010 Da er bilen klar til henting Da ble skiftet tennplugger og etterfyllt motorolje. og at det var mye olje rundt tennpluggene Det lagrers feil på gasspjeldstyreenhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 26, 2010 Var det mye olje nede i hullet til pluggene? Har sett på 2,8 V6'en min at den har påfallende likhet med 16V-toppen jeg har i Golfen. På 16V er det et vanlig problem at toppdekselpakninga i midten (den som skal tette inn mot åpninga til pluggene) ikke er tett og dermed samler det seg en del olje nede i plugghullet - med påfølgende kontaktproblemer for gnisten. Siden plugghettene er konstruert som de er ser man ikke dette før man løfter de opp. I så fall hadde det vært et poeng å bytte disse pakningene, dersom det var slik at det hadde samlet seg olje rundt pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2010 På venstre side så må jeg nok bytte den indre pakningen, mens på den høyresiden på jeg skifte påfyllingslukket. Så spm. mitt blir jo vidre om det er et forhøyt oljetrykk som gjør at oljepakningen "ofte" blir dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 26, 2010 For Golf-motorene jeg har vært borti tenker jeg vi nok kan skylde på alder og tæring (samt at tidligere eiere ikke har giddet/tenkt på å bytte de). De begynner jo så langsomt å bli gamle, bilene våre (selv om de i mine øyne nærmest er å betrakte som nybiler..). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 26, 2010 Det blir 3gang jeg skifter de pakningene, så enter er det meg eller pakningene det er noe galt med Men skal ikke kjøpe fra møller denne gang, så skal se hvordan det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 26, 2010 Det som kan være "galt" med deg;) er muligens at du ha stramma til for hardt. Om jeg husker riktig fra Haynes-boka til G2 så skal ikke boltene dras til med mer enn 15 Nm. Skrur man til for hardt "knørves" pakninga og den får kort levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 27, 2010 Det som kan være "galt" med deg;) er muligens at du ha stramma til for hardt. Om jeg husker riktig fra Haynes-boka til G2 så skal ikke boltene dras til med mer enn 15 Nm. Skrur man til for hardt "knørves" pakninga og den får kort levetid. Skal ikke se bort ifra at jeg har droppet momentnøkkelen Så får heller ta den frem snart Har den berømte pakningen under kjedestrammeren som skulle vært skiftet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...