#1 Skrevet Januar 24, 2005 Er det noen som har splittet glasset over instrumentet fra ramma på en a4? Var så uheldig å søle lim på glasset når jeg satte inn tachoringer, og fikk bare gnidd det utover når jeg prøvde å fjerne det.Noen som vet et godt produkt til å fjerne lim, kanskje sitrusrens? Men først må jeg få splittet glasset og ramma, noen som vet hvordan jeg gjør det uten å ødelegge glasset? Nytt instrument er svinedyrt, og får ikke kjøpt bare glasset og ramma.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2005 Om du har fått lim på plasten er den nok fortapt. Selv om du får bort limen vil middelet du bruker til det ødelegge. Sitrus matter nok ned plasten, og kan gjøre det mye værre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2005 Jeg endte opp med å sprekke glasset når jeg prøvde å skille glasset fra ramma på min bil... utrolig irriterende selv om det bare var en 2cm høy sprekk så jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det, prøv på den tungvindte måten først. Hvilken type lim er det du har brukt til å lime med? kan være sitrus rensen ikke tar den... vil tro at sitrus rensen ikke ødelegger plasten (aceton matter ned plast vertfall så ikke bruk det) er veldig fornøyd med sitrus rens og bruker det på altslags materialer, som for eks pvc, acryl osv. men vask av med isopropanol eller lignende etterpå for å fjerne sitrusen. off topic: fått chrom ringene dine Sverre? fornøyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2005 Jeg gjorde akkurat det samme, var helt ferdig med å montere ringer, klarte å søle litt lim på innsiden. Var nesten ikke synlig. det irriterte meg grenseløst tilslutt, så da tok jeg og splittet glasset fra ramma, knuste hele driten Ergo : Mitt råd. LA DET VÆRE !!! Det blir bare verre hvis man skal prøve å fikse slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2005 Ett tips for dere som skal montere chrom ringer, brukt Kontaktpapir (dobbelsidig papir ark greie med lim på begge sider) Jeg brukte noe som heter X-Film som vi har på rull på jobben, la bare ringene oppå dette, skar fint rundt med en tapet kniv og når jeg kom hjem var det bare å dra av dekkplasten og presse dem på, brukte 2 dråper super lim i hjørnene for å holde det ekstra godt på plass... null søl og sitter som støpt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2005 Jeg endte opp med å sprekke glasset når jeg prøvde å skille glasset fra ramma på min bil... utrolig irriterende selv om det bare var en 2cm høy sprekk så jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det, prøv på den tungvindte måten først. Hvilken type lim er det du har brukt til å lime med? kan være sitrus rensen ikke tar den... vil tro at sitrus rensen ikke ødelegger plasten (aceton matter ned plast vertfall så ikke bruk det) er veldig fornøyd med sitrus rens og bruker det på altslags materialer, som for eks pvc, acryl osv. men vask av med isopropanol eller lignende etterpå for å fjerne sitrusen. off topic: fått chrom ringene dine Sverre? fornøyd? Mitt glass var festet med kun 4 skruer det.. genialt.. Men var sprukket fra før så jeg er jo like langt. Ja, jeg har fått ringene! Syntes faktisk de klistermerke ringene var bedre, langt høyere glans selv etter litt 1200 papir og autosol på de rustfrie + at de tar ikke opp noe plass inne på selve instrumentskiven. Men, de tåler ikke å ta's av og på så mange ganger, da sprekker folien.. ¤#!"¤#" Jeg har rustfrie tachoringer til Golf 3 om noen vil kjøpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2005 Mitt glass var festet med kun 4 skruer det.. genialt.. Men var sprukket fra før så jeg er jo like langt. Ja, jeg har fått ringene! Syntes faktisk de klistermerke ringene var bedre, langt høyere glans selv etter litt 1200 papir og autosol på de rustfrie + at de tar ikke opp noe plass inne på selve instrumentskiven. Men, de tåler ikke å ta's av og på så mange ganger, da sprekker folien.. ¤#!"¤#" Jeg har rustfrie tachoringer til Golf 3 om noen vil kjøpe.. kjøpte du ikke de ferdig polerte? mine har fin glans dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2005 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7936123562&ssPageName=STRK:MEWN:IT Kjøpte disse, de på bildet er jo blanke .. tysk kan jeg ikke så.. keine kanin! Mine er såfall helt ubehandlet, tenkte jeg skulle kjøpe noe hurtiggående å polere med, et eller annet til dremmelen f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2005 har 3 valg der, matt, høyglans polert og en annen... betaler litt ekstra for høyglans polert... 20 euro + frakt eller.no slikt.. jeg betalte vertfall 250,- NOK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2007 Ett tips for dere som skal montere chrom ringer, brukt Kontaktpapir (dobbelsidig papir ark greie med lim på begge sider)Jeg brukte noe som heter X-Film som vi har på rull på jobben, la bare ringene oppå dette, skar fint rundt med en tapet kniv og når jeg kom hjem var det bare å dra av dekkplasten og presse dem på, brukte 2 dråper super lim i hjørnene for å holde det ekstra godt på plass... null søl og sitter som støpt Fant denne gamle tråden, og løfter den opp igjen med et lite spørsmål Noen som vet hvor man får tak i slik "kontaktpapir" som er beskrevet ovenfor? Og hvordan fungerer dette over tid, det sitter godt etter at det har gått en stund også går jeg ut i fra? Monterte chrome-ringer på 100'n her i høst... og siden den gang, i løpet av de siste ukene, så har det kommet til en hel del snø. Og her om dagen når jeg var ute å "lekte" med quattro'n, så begynte plutselig 2 av chrome-ringene å "trille" fram og tilbake inne i instrumentpanelet, dvs. at de satt ikke særlig godt selv om de var limt fast (kanskje temperaturforskjeller har hatt litt innvirkning også?). Har i dag tatt ut alle chrome-ringene for å være sikker på at dette ikke skjer med resten også. Men jeg har selvfølgelig lyst til å montere de igjen når det passer slik, og da skal de i allefall sitte såpass at man kan ligge litt "brei" selv om man har chrome-ringer! Er slik kontaktpapir (som nevnt over) tingen å bruke? Andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 29, 2007 brukte lim jeg.. med stor forsiktighet.. skal lite til for å få søl, men jeg klarte det uten å få lim på glasset.. -lite lim -la det tørke før du monterer presto.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 29, 2007 Ja, jeg også har brukt lim tidligere, men som sagt så har det nå løsnet Jeg brukte også lim på A80 jeg hadde tidligere, og der så det ut til å sitte (så lenge jeg hadde bilen i allefall). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 29, 2007 Jeg brukte Kontaktlim på mine,sitter som f.... de. Liker ikke det Superlim greiene,plastikken blir "hvit" av den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 29, 2007 har ett sett til 100\S4 C4 utgaven hvis noen er intr?`kjøpte di på astina.dk eller no sånt for ca 7-800 dere får di ubrukt for 300! 5 småe og 2 store ringer i aliminium. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 29, 2007 Mine holder vertfall enda dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...