Stor komfårforskjell mellom 225-40-18 og 225-30-20?

Anbefalte innlegg

Funderer på å oppgradere fra 225-40-18 til 225-30-20 på bilen min. Eneste problemet er at jeg kjører mange langturer og dermed lurer jeg på om det å bare ha 30 profil på dekkene ødelegger allt som heter komfår? Er snakk om Vredestein Sessanta dekk.

Skjønner at det blir en viss forskjell, men er det som natt og dag ?

 

Noen som har 20" på bilen sin som kan legge inn noen erfaringer her : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer svært ann på bruken av bilen.

Selv har jeg gått ifra 225/30-20 til 235/35 19 på familiebilen, det var forskjell helt klart.

Men velger iår å gå ned til 225/40 18, da jeg er lei dekkstøy, null komfort og for å være hysterisk når andre enn meg kjører bilen.

 

20" ser ofte meget penere ut, men det går på bekostning av noe.

Men kan man leve med å lide for sjønheten så er det greit :)

 

PS jeg kjører 255/30 22 på arbeidsbilen så jeg "lider" enda ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du er ute etter komfort bør du nok legge tankene om både 18" og 20" på hylla.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du er ute etter komfort bør du nok legge tankene om både 18" og 20" på hylla.

 

Jeg har ikke noe problem med å kjøre med 18" men hvis det blir 100 ganger verre med 20" så er det ikke verdt byttet.

 

Må jo lide litt for utseende.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes ikke det var så stor forskjell på 17 og 20" på Scirocco

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes ikke det var så stor forskjell på 17 og 20" på Scirocco

 

Kjørte du med 30 profil da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du er ute etter komfort bør du nok legge tankene om både 18" og 20" på hylla.

 

det er da masse komfort igjen med 18" da. det du sier er at det er et hav mellom 18 og 17??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte du med 30 profil da ?

 

235/45-17 vs 235/30-20

Bridgestone eller Conti vs Falken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde ikke foskjellen som stor fra 18" til 19" mens forskjellen mellom 19 og 20 (225/30-20 pirelli) gjorde bilen i praksis ubrukelig.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt på alt. 17, 18, 19 og 20 og for min del så syens jeg det ikke er stor forskjell på noe.

 

selvsagt så færer jo gummien litt mer på 17 og 18 men, det er ikke mye forkjell.

 

er man usikker så går for 18" max 19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo altid en smak sak for den enkelte. Vil anbefale å prøve Pirelli P zero nero dekk. Jeg prøver bareå kjøre på dette om det er mulig. En fantastisk komfort. Selv i 20" Har nå kjøpt dette i 285.25 som jeg skal bruke i år.

 

Jeg har et eksempel. Jeg gikk fra Kumho til Pirelli i samme dimensjon og det var som natt og dag. Så byttet jeg til Conti og det var noe av det mest bråkete jeg hadde hatt på samme bil, Så gikk jeg tilbake til Pirelli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 235/30/20 Pirelli P zero på sommeren, er null problem synes jeg. Kona mi bruker bilen mest, og hun synes også det er ok. Klart det blir litt hardere enn 18, men helt klart verdt det utseendemessig er min mening. Når du kjører med kjører med felgstørrelser fra 18 og oppover så må man ta litt mer hensyn uansett, så for min del er det ikke tvil. Bilen min sporer ingenting, og fungerer veldig bra med 20 tommere, men jeg raser selvfølgelig ikke over brostein o.l. i samme tempo som før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det å ha større felger skal føre til mere veistøy? Kontaktflaten mot veien forblir jo den samme ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det å ha større felger skal føre til mere veistøy? Kontaktflaten mot veien forblir jo den samme ?

 

Sideveggen blir kortere. Ergo mindre gummi til å ta imot og dempe vibrasjoner. Hvis du kjenner etter, så er gummien på dekket ditt noe mykere enn metallet i felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet for de fleste er jo som regel at de endrer innpress og bredde når de går opp i diameter også. Blir litt å sammenligne epler med appelsiner. Noen biler tar sporviddeendringer lett, andre er følsomme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.