Golf 4 låssylinder problem (vedlagt film)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å fikser opp bilen min for salg.

Og på høyre fremdør kan jeg vri nøkkelen rundt, rundt og rundt, uten at det skjer noe. Denne låses ikke opp i det hele tatt, dette må jeg gjøre via dørhåndtaket innenfra.

What to do?

Film:

http://webson.no/kristoffer/bilder/MOV00635.MP4

I tillegg er døren treig i blandt, hender at man må dra to ganger kjapt i dørhåndtaket for å få den opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig at "medbringeren" - staget som går fra låsesylinderen til låsen har hoppet av... Byttet sylinder på den gamle c4'n min og det skjedde dette etter at jeg ikke fikk klipset den helt på plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig at "medbringeren" - staget som går fra låsesylinderen til låsen har hoppet av... Byttet sylinder på den gamle c4'n min og det skjedde dette etter at jeg ikke fikk klipset den helt på plass..

Godt hende. Har demontert interiøret på døren tidligere. så kan ha skjedd i sammenheng med det. Skal prøve når det blir litt varmere ute :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt hende. Har demontert interiøret på døren tidligere. så kan ha skjedd i sammenheng med det. Skal prøve når det blir litt varmere ute :)

Bytt låsesylinger. Hold ut dørhåndtaket og skru ut torxen i enden av dørhåndtaket bak kanten til låsesylinderen kan dras ut. Vanlig feil på disse så mest sansynlig dette som er feilen.. Må nok ha komplett sylinder, tror ikke man får "staget" løst..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tipper låsen din er irret i stykker i enden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha ny komplett låsesylinder. Ikke noe mer å lure på;)

Skiftes på under 5min, trenger ikke ta av noe som helst innvendig på døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny sylinder koster ca 700.- (ferdig tilpasset din nøkkel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så kjøper du et blinddekslel som koster deg 100 kroner på møller. si ifra visst du vil ha delenummerne.

alternativt så kan jeg hjelpe deg med å bytte det. evt vise deg hvordan. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det lureste med tanke på at jeg skal selge bilen? jeg har av 100 tilfeller, trengt å gå inn på høyre siden av bilen _2-3_ ganger. Så jeg vet ikke hvor nødvendig det er å paye 700kr for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.