#1 Skrevet Februar 7, 2010 (endret) Hei, som sagt så gjelder det Autchecken hvor den røde varseltrekanten med en oljekanne kommer opp så fort bilen får litt turtall, deretter driver denne og kommer og går i tide og utide. Jeg lurer da på følgende, Hvilke verdier er det denne sitter og senser på og hilke sensorere får autochecken input ifra? Har allerede byttet begge trykksensorene som sitter på siden av blokka (0.2bar og 1.8bar) men den varsler like herlig.. Helt ny olje på bilen og dermed også normal oljenivå. har ekstern oljetrykksgiver og det er ikke noe i veien med oljetrykket. Har hele systemet gått på trynet eller er det noen andre sensorer som jeg ikke vet om her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2010 Ja.. nå kan det hende bilen forteller det selv.. Startet bilen idag og både den eksterne oljetrykksgiveren og autochecken slo ut med en gang, null trykk. Ut og sjekke i motorrommet da, av med oljepåfyllingslokket og se på kammen, ingen olje som kastes rundt. Det som er så snodig er at en oljepumpe er mekanisk og slutter ikke å fungere over natta... Eller, min gjorde det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...