#1 Skrevet Februar 7, 2010 Starter en ny tråd da den gamle både ble uoversiktelig og det som var det opprinnelige problemet ikke er der lenger. Problemet er for såvidt fortsatt at bilen ikke starter som den skal, trenger gjerne 3-5 forsøk før den i heletatt vil gå, og da går det helst veldig lavt på turtall Har hatt bilen inn på verksted nå, og der prøvde de å bytte tenningstidspunktsgiveren. Allikevel ligger bilen inne med to feil : 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-10 - No Signal - Intermittent 00514 - Ignition Point Sensor (G4) 03-10 - No Signal - Intermittent Kan slette dem, men de kommer tilbake igjen med en gang - uansett om motoren går eller ikke. Har også store problemer med å lese ut verdier med vag-com. Mister kontakten med bilen hele tida. Jeg har også merket meg at når jeg vrir på tenninga så stiger verdien for kjølevannstemperatur av seg selv (den man kan lese av i klimapanelet på ch51). Trenger ikke starte bilen en gang, for etter et par minutter viser den 90 grader uansett. Har bytta G62 føleren på kjølevannet, og leser ut riktig verdi med Vag-com. Ser på Ross-Tech sine sider at det er sannsynlig at det er hjerne som er feilen her. Noen som har noen formening om dette?Eventuelt noen som har en hjerne å låne meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2010 Ingen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2010 2.6 v6? Sjekka kompresjon? Toppene på disse motorene er meget svake, hadde lignende problem på min 2.8 men da hadde toppakninga gått av mellom to cylindre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2010 Evt hvis det er hjernen så har jeg en liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2010 Har ikke fått sjekka kompresjon enda, det står på lista over ting som må sjekkes.. Hvis det viser seg å være hjernen så tar jeg kontakt med deg igjen - og takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2010 Jeg har også merket meg at når jeg vrir på tenninga så stiger verdien for kjølevannstemperatur av seg selv (den man kan lese av i klimapanelet på ch51). Trenger ikke starte bilen en gang, for etter et par minutter viser den 90 grader uansett.Har bytta G62 føleren på kjølevannet, og leser ut riktig verdi med Vag-com.[/Quote] Denne verdien er kun en kalkulert verdi, som klimaanlegget regner ut selv, så det er riktig at den stiger selv om motoren ikke går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2010 Denne verdien er kun en kalkulert verdi, som klimaanlegget regner ut selv, så det er riktig at den stiger selv om motoren ikke går. Okei - kjekt å vite Gutta på VAG-verkstedet her i byen visste ingenting om den funksjonen i klimapanelet i heletatt så.. Jeg har også et avvik mellom det som instrumentene viser på tempereatur og det som Vag-Com leser ut. Når jeg leser ut 90 grader med Vag-Com viser instrumentet bare 70 omtrent. I følge 12v.org sine sider skal det sitte en egen giver til instrumentet et sted, men jeg kan ikke se å finne den i motorrommet. I allefall ikke på det stedet hvor de hevder den står. (På et kjølevannsrør på venstre side bak blokka, sett forfra). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2010 Litt nytt : Starta bilen i morrest og kjørte til byen en tur. En drøy time etterpå skulle vi kjøre hjem, men da var det ikke sjans at bilen ville starte. Den sviver rundt uten problemer, men det var ikke antydning til liv i motoren. Holdt på omtrent til batteriet var flatt og PLUTSELIG startet den..Helt uten forvarsel..Holdt sikkert på i 10 minutter.. Hva i all verden feiler det denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2010 bytta Tenningsmodul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2010 Nei.. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte.. Har forsatt to feil liggende i hjernen. No signal - intermittent på både G4 og G40. Har fått montert ny G4 på verksted, men feilen er fortsatt der. De hadde ikke kjørt "grunninnstilling" på den, så jeg må gjøre det selv..Fikk låne et eller annet spesialverktøy til det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2010 Symptomene dine er kliss lik fatters 93-mod A100 2.6 150hk med gåen bensinpumpe. Pumpa kunne starte og gå enkelte ganger, men bra ble den ikke før vi bytta til ny. Sjekket at pumpa går når bilen ikke starter? Altså at den bygger trykk når dere vrir om nøkkelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2010 Kan også være bensinpompa ja, hadde vel når jeg tenker meg om samme symptomer en gang på en audi 90 jeg hadde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2010 (endret) Hører pumpa starter når jeg vrir om nøkkelen og går det ene sekundet den skal, men om den går etterpå er litt vanskelig å høre..Da må jeg på med litt måleutstyr tenker jeg.. Men jeg har lagt merke til å at pumpa høres ut som om den må "jobbe litt" noen ganger, altså jeg må kjøre den 5-6 ganger på før det høres ut som om den har noe å jobbe med..Kanskje greit å bytte den først..Koster vel bare noen hundrelapper på Biltema i motsetning til G40 og G4 som koster en formue hos Møller.. Men ville jeg da ha hatt feilene på G4 og G40? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2010 Tja, si det.. Ut ifra det mange har skrevet på forumet iløpet av årenes løp kan feilkoder være vanskelige å tolke, og derfor har mange brukt penger på å bytte deler som ikke har vært nødvendige. Jeg ser meg derfor ikke blind på feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 28, 2010 Skal ta en tur i garasjen og måle litt på de følerne som henger sammen med starten..Det er vel G28, G40 og G4 såvidt jeg har klart å lese meg frem til. Fant mye nyttig i Autohidden om verdier og lokalisering av plugger og følere så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 28, 2010 Har hatt bilen inn på verksted nå, og der prøvde de å bytte tenningstidspunktsgiveren. Allikevel ligger bilen inne med to feil : 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-10 - No Signal - Intermittent 00514 - Ignition Point Sensor (G4) 03-10 - No Signal - Intermittent Kan slette dem, men de kommer tilbake igjen med en gang - uansett om motoren går eller ikke. ? Har du tenkt å bytte cam sensoren/sensorene dine? eller ignition point point sensor? Er vel en grunn til at de dukker opp, og ikke vil bli borte selv med motoren i gang. Da må du bytte dem. Golfen min fikk en defekt cam sensor. Gikk som ei bøtte møkk etterpå. Dvs nødmodus. Sjekket om kontakten/kabelen til hjernen sitter skikkelig i lås? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 28, 2010 Har du tenkt å bytte cam sensoren/sensorene dine? eller ignition point point sensor?Er vel en grunn til at de dukker opp, og ikke vil bli borte selv med motoren i gang. Da må du bytte dem. Golfen min fikk en defekt cam sensor. Gikk som ei bøtte møkk etterpå. Dvs nødmodus. Sjekket om kontakten/kabelen til hjernen sitter skikkelig i lås? Har drevet litt etterforskning på ettermiddag nå. Når bilen var inne på verksted for å bytte G4 sensoren har de klart å bytte FEIL sensor..De har satt G4en på plassen til G28...Det er samme føler, men ledninga er litt lenger og pluggen er sort og ikke grå..Sikkert lett å gjøre feil, men hadde forventa litt mer av et merkeverksted.. Så nå skal jeg ta å sette den på plassen til G4en selv i kveld, og prøve bilen etterpå. Har friske målinger på både G4 og G28, men man vet aldri med induktive følere..Lunefulle greier.. G28 har jeg ingen feil på (enda i allefall). Skal se om jeg ikke sjekker kompresjon med det samme jeg holder på i kveld/natt igjen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 1, 2010 Da har jeg fått satt den nye G4en min der den skulle stå. Dessverre utgjorde det ingen forskjell, så i morra må jeg vel i vei å hente ny hallgiver også.. Sjekket komrpresjonen med det samme, og jeg har 10-11 på 4 sylindre, 9 på en og 8 på en. Tror motoren er oppgitt med kompresjon på 10, så det jo ikke helt ute å kjøre..Litt skeptisk på den som er nede i 8.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 15, 2010 Fant du ut noe mer om problemet på denne? Har en V8'er som har noe samme symptomene, sitter også med feilkode 00514 - Ignition Point Sensor (G4), men til meg ser det ut som om problemet er at jeg ikke får strøm fram til bensinpumpa.... Kan en slik feilkode "styre" strømmen til bensinpumpa da? (har tvangskjørt bensinpumpa, så vet at den virker...) Evt. er det andre komponenter enn bensinpumperelèt som styrer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 15, 2010 Har fått bort feilene nå. Måtte bytte både hallgiveren og tenningstidspunktsgiveren.. Ny bensinpumpe har akkurat ankommet, men må kjøre ned nivået i tanken litt før jeg bytter den.. Hva som styrer bensinpumpa har jeg ikke kikka så mye på, men releene på disse eldre Audiene er kjent for å være elendige..Så det kan være greit å starte med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 15, 2010 Har fått bort feilene nå. Måtte bytte både hallgiveren og tenningstidspunktsgiveren..Ny bensinpumpe har akkurat ankommet, men må kjøre ned nivået i tanken litt før jeg bytter den.. Hva som styrer bensinpumpa har jeg ikke kikka så mye på, men releene på disse eldre Audiene er kjent for å være elendige..Så det kan være greit å starte med det Hehe, ja. min pumpe gikk til og med etter jeg hadde skrudd av motoren og dratt ut nøkkelen den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 16, 2010 Har fått bort feilene nå. Måtte bytte både hallgiveren og tenningstidspunktsgiveren..Ny bensinpumpe har akkurat ankommet, men må kjøre ned nivået i tanken litt før jeg bytter den.. Hva som styrer bensinpumpa har jeg ikke kikka så mye på, men releene på disse eldre Audiene er kjent for å være elendige..Så det kan være greit å starte med det Var det dyre greier tenningstidspunktgiveren? Er bare den som gir feilmelding til meg.. (men har et annet problem, og det er at jeg ikke finner den der hvor reparasjonsveiledningen sier at den skal sitte: bh Har prøvd å bytte bensinspumpereè, funket ikke med annet, må måle ut spenning nå tror jeg. Skal også sjekke relèet som gir signal om Park / Nøytral fra automaten, kan ligge noe der også.. Men uansett på min vil ikke pumpa starte uansett med mindre jeg tvangskjører denne, og kan ikke skjønne at feil på tenningstidspunktsensoren skal styre pumpa.. Men uansett, det løste seg til deg, det var jo bra: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 16, 2010 Hvilken bil er dette på? Noen eldre modeller lagrer denne feilkoden (altså på G4 sensoren) så lenge motoren ikke går. Bilen min har sånn sett ikke blitt noe bedre, jeg har fortsatt en tungstartet bil... G4 står garantert nede på blokka. Den ser på et punkt på veiva så G28 (speedsensor) ser på svinghjulet og G40 (hallgiver) ser på posisjonen på kammen(e) I allefall slik jeg har klart å finne ut av det på min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 16, 2010 Hvilken bil er dette på?Noen eldre modeller lagrer denne feilkoden (altså på G4 sensoren) så lenge motoren ikke går. Bilen min har sånn sett ikke blitt noe bedre, jeg har fortsatt en tungstartet bil... For min del så er det en '89 mod V8'er, har også lest det du sier her at denne kan forekomme pga motoren ikke starter, så foreløpg tror jeg at jeg får prøve å få bensinpumpa til å gå og se om det hjelper.. G4 står garantert nede på blokka. Den ser på et punkt på veiva så G28 (speedsensor) ser på svinghjulet og G40 (hallgiver) ser på posisjonen på kammen(e) I allefall slik jeg har klart å finne ut av det på min bil Jeg får fortsette å lete.. Er litt trangt der jeg står nå, så får ikke gjort store operasjoner akkurat nå... Men nok for å ødelegge tråden din, takker for info: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 6, 2010 funnet ut hva feilen var enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...