Lampen for motorelektronikk lyser, hva er galt?

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at bilen min stoppet bare helt plutselig en dag. Så hadde den på diagnose hos et lokalt Vw verksted.

De kom fram til en feilkode på gasspjeldet mitt som de hadde prøvd og slette men til ingen nytte. Den ville ikke la seg fjerne. På dette tidspunket så var bensinpumpa død ( altså det var den som var grunnen til at bilen stoppa) Kan leses mer om her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177685

Hentet meg ny pumpe på fredag og monterte den når jeg kom hjem nå i kveld.

Bilen startet når og går akkurat som den skal. Den går ikke dårlig eller ujevnt på noen måte men alikevel så lyser den på EPC i dashen, altså lampen for motorelektronikk.

Har ikke tatt ny diagnose etter at den startet så vet ikke om det er den feilkoden jeg fikk opp på gasspjeldet den lyser for, men rekner med det da jeg ikke vet om noe annet som kan ha skjedd i mellomtida siden bilen bare har stått i ro.

Her er koden jeg fikk lest ut:Den ene er: 17953 P1545 002

Gasspjeldregulering Feilfunktion

sporadisk.

Den andre er: 18010 P1602 002

Spendingsforsyning, klemme 30

Spenidng for lav

sporadisk

Den nr 2 der rekner jeg med er pga jeg hadde svakt batteri..

Er dette farlig og kjøre med? Bilen fungerer helt normalt på tomgang og alt ting..

Har hatt av gasspjeldet og rengjort inni for sot da jeg leste at dette var en mulighet inne på ross-tech. Er det noe annet som kan gjøre at jeg får opp denne feilkoden?

Hadde vært litt kjekt og kunne bruke bilen igjen nå da den har stått i ro i 2 uker: rolleyes

Håper noen tar seg bryet med og lese her, og kanskje har vært borti noe lignende som kan gi meg et tips om hva jeg kan gjøre :)

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis lampa er gul er det ikke farlig:)

sporadiske feilkoder er feilkoder som har vært der å er ikke aktiv... men for å få bort lampa er det vell bare å dra på et verksted å få slettet kodene tenker jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa er gul ja. Så det kan hende det er nok og bare få slettet den feilkoden som ligger der også er den i orden igjen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

Når jeg kjøpte min bil lyste lampa, og det lå inne feilkode på en tempgiver.

Slettet den, lampa forsvant og har ikke kommet tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde batteriet på lading i natt og satt det i bilen igjen nå, nå har iallefall lampa sluttet og lyse så da er det bare for meg og reise inn og slette feilkodene så satser jeg på alt er i orden igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.