Høyt diselforbruk på passat 4 motion 3bg?

Anbefalte innlegg

Min gikk på 0,9 l pr mil siste tank. mest småkjøring i "by" og med sladd rundt hver sving osv... er det reelt med forbruk opp mot literen da.. før har jeg ligget på 0,7-0,8 l pr mil på blandet kjøring. og ca 0,6l pr mil på langkjøring. Synes dette er litt høyt.. bilen veier 1,72 Tonn, Står det ikke egenvekt med fører ca 1580kg i vognkortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en a4 med samme motoren og quattro og den brukte ikek mer enn 0,7-0,8l pr mil på småkjøring og rølpekjøring.. Langkjøring gikk den på 0,57 ca og den var chippet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt normalt når man sladder, leker og kjører i snø osv... min lå over literen ved blandet "inspirert" bykjøring..

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres helt normalt ut ja, stemmer godt med mine erefaringer etter 4 år med samme bil.

Kaldt er det jo også for tiden, noe som gjør sitt til høyere forbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen veier 1,72 Tonn, Står det ikke egenvekt med fører ca 1580kg i vognkortet?

Du hadde vell pakka hjulbuene full av snø etter en skikkelig rundtur før du veide bilen regner jeg med!:):evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.